نکات و راهنمای خرید اینترنتی کنسول بازی

کنسول بازی

در عصر فناوری های دیجیتال ، رایانه ها و ابزار های الکترونیک تاثیرات بسیاری در زندگی مردم دنیا گذاشته اند . این تاثیرات به گونه ای است که حتی در بازی و سرگرمی انسان ها نیز ورود پیدا کرده اند . یکی از سرگرمی های پرطرفدار در دنیا ، بازی های ویدیویی و رایانه ای است. این بازی ها با وسایل های مختلفی انجام می شوند. به عنوان مثال رایانه ها و تلفن های همراه از جمله وسیله هایی هستند که علاوه بر کار های بسیار زیادی که انجام می دهند ، می توانند مدت زیادی شمارا سرگرم کنند . اما در این میان وسیله هایی نیز وجود دارد که فقط و فقط به اجرای بازی اختصاص دارند. این دستگاه ها که « کنسول های بازی » نام گرفته اند ، امروزه برای اجرای یک بازی بر روی تلویزیون یا مانیتور به کار می روند .

شاید این سوال را بپرسید که : « با وجود رایانه ها ، دیگر چه نیازی به کنسول های بازی است ؟»

چند مزیت کنسول های بازی نسبت به رایانه های شخصی را ذکر می کنیم.

یکی از مزیت های استفاده از کنسول های بازی این است که در رایانه ها شما دارای یک کیبورد با تعداد زیادی کلید هستید که تنها از چند تای آنها استفاده می کنید و بقیه برای شما کاربردی ندارند و برای بازی کردن مجبور هستید همیشه دست خودرا در یک حالت مشخص قرار دهید .این حالت موجب ایجاد خستگی و همچنین آسیب به دست های شما می شود. اما در دسته های بازی کنسول ها ، تمامی دکمه ها دارای فعالیت مشخص هستند. لذا شما با تعداد کمی کلید اما با فعالیت مشخص رو به رو هستید که بازی با آنها را برای شما ساده می کنند و با توجه به ابعاد کم ، می توانید آنها را در هر حالتی استفاده کنید .

یکی دیگر از مشکلات رایانه های شخصی نسبت به کنسول ها این است که رایانه ها ثابت هستند و حمل و نقل آنها بسیار مشکل است (توجه کنید که منظور در اینجا لپ تاپ ها نیستند) . اما کنسول های بازی را می توانید به راحتی در کیف خود قرار دهید و هر جا که یک تلویزیون یافتید ، شروع به بازی کنید. همچنین بازی ها روی کنسول ها با سرعت بیشتری نسبت به رایانه ها نصب و اجرا می شوند .
همچنین اگر شما به دنبال یک وسیله هستید که صرفا با آن به بازی بپردازید ، خریدن یک رایانه یا لپ تاپ کار معقولی نیست، زیرا رایانه ها برای کار های دیگر نیز ساخته شده اند و خرید یک رایانه با امکانات سخت افزاری خوب برای بازی کردن به مراتب پر هزینه تر از یک کنسول با شرایط سخت افزاری مشابه است.

دنیای کنسول های بازی نسل های متفاوتی را به خود دیده است .از سگا و اتاری گرفته تاXbox و PlayStation. آخرین و جدید ترین نسل کنسول های بازی ، کنسول های « نسل هشتم » هستند.
رایج ترین کنسول های بازی دینای امروز ، دو کنسول نسل هشتم «Xbox one» (ساخت شرکت مایکروسافت) و PS4» » (ساخت شرکت سونی) هستند.

تقریبا تمام امکاناتی که از یک کنسول بازی امروزی انتظار می رود در این دو وجود دارد . پس ما به طور جداگانه به بررسی هر کدام از این دو محصول پر طرفدار می پردازیم.

1-PS4 محصول شرکت سونی

وزن و ابعاد : ابعاد PS4 حدود 2 * 10.8 * 12 اینچ ( برابر با 5 * 27.4 * 30.4 سانتی متر ) است .PS4 ابعاد کمتری نسبت به دارد و درنیجه ، جابه جایی آن آسان تر است. وزن این کنسول 2.7 کیلوگرم است.
پورت ها : یک پورت خروجی HDMI ، پورت S/PDIF ، پورت شبکه و پورت دوربین سونی و دو پورت USB .
هارد دیسک :هارد دیسک نسخه اولیه این کنسول 500 گیگابایت است اما شرکت سونی ، PS4 را با نسخه های هارد بیشتر نیز راهی بازار فروش کرده است.
رم : PS4 دارای رم 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 است که سرعت آن از رم XBox One بیشتر است.
پردازنده : پردازنده 8 هسته ای 1.6 گیگاهرتزی AMD
گرافیک : – AMD ۱.۸۴ Tflops
کیفیت تصویر : PS4 تصاویر را رزولوشن P ۱۰۸۰ و فریم ریت ۳۰ و ۶۰ ، بسیار روان تر و با کیفیت تر از XBox One ارائه می دهد.
کنترلر:دسته بازی DualShock 4 ، دوربین سونی با قابلیت شناسایی تا 6 نفر
محتویات جعبه : کنسول و گیم پد DualShock 4 ، دفترچه راهنما، هدست ، کابل USB برای کنترلر ، کابل HDMI و کابل برق

2- Xbox One محصول مایکروسافت

وزن و ابعاد : ابعاد این کنسول 13.5 * 10.4 * 3.2 اینچ ( برابر با 8 * 26.4 * 34.2 سانتی متر ) است . وزن Xbox One حدود 3.57 گیلوگرم است.
پورت ها : دو پورت USB ، یک پورت ورودی و یک پورت خروجی HDMI ، پورت S/PDIF که برای انتقال صدای دیجیتال به کار می رود و پورت مخصوص کینکت و دو پورت Lan و IRblaster. تنوع پورت ها در Xbox One بسیار بیشتر از PS4 است.
هارد دیسک :هادر نسخه اولیه XBox One نیز 500 گیگابایت است اما نسخه هایی با فضای هارد دیسک بیشتر نیز وارد بازار شده اند . البته باید در نظر داشت که Xbox One از هارد اکسترنال نیز پشتیبانی می کند.
رم : XBox One دارای رم 8 گیگابایتی از نوع DDR3 است.
پردازنده : پردازنده 8 هسته ای 1.75 گیگاهرتزی AMD
گرافیک : AMD -۱.۳۱ Tflops
کیفیت تصویر :XBox One با کیفیت تصویر P ۷۲۰ یا P۹۰۰ و فریم ریت ۳۰ و ۶۰ فریم در مقایسه کیفیت های دو کنسول ، از PS4 عقب افتاده است.
کنترلر: کنترلر بی سیم ، Kinect برای بازی های حرکتی.
محتویات جعبه :یک کنسول بزرگ، کینکت، گیم پد بی سیم، سیم برق ، پاور خارجی، هدست، کابل HDMI، دفترچه راهنما.

 

نسخه های مختلف این دو کنسول ، قیمت های متفاوتی دارند . قیمت نسخه های مختلفXbox one بین 1 میلیون تومان تا 1 میلیون و هشتصد هزار تومان است . گستره قیمت PS4 نیز بین 900 هزارتومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است.
با مقایسه قیمتی که در بازی های مشترک بین این دو کنسول صورت گرفت به این نتیجه می رسیم که به طور کلی قیمت بازی های XBox One بیشتر PS4 از است که این مسئله می تواند در انتخاب بسیار تاثیرگذار باشد.
در پایان باید گفت با توجه به اینکه از هرکدام از این دو کنسول ، نسخه های متعددی وارد بازار شده است ، لذا اطلاعاتی که در بالا ذکر شد مربوط به نسخه های اولیه دو کنسول است. مایکروسافت و سونی هر کدام چند نسخه دیگر از XBox One و PS4 را راهی بازار کرده اند که هرکدام به گونه ای نسبت به نسخه اولیه خود ، پیشرفت هایی داشته است.
هر کدام از این دو محصول ، طرفداران خاص خود را دارند .در نتیجه شما می توانید ، برحسب نیاز و علاقه خود ، یکی از دو کنسول بالا را خریداری کنید و ساعت ها به بازی و سرگرمی مشغول شوید.

 

[kkstarratings]