راهنماي خريد سشوار 
سشوار
استحمام کردن ، کاري است که همه ما براي حفظ پاکيزگي وآراستگي خود انجام مي دهيم. شستن موها و مرتب کردن آن ها ، از مهمترين کار هايي است که در استحمام و پس از آن انجام مي دهيم. خشک شدن موها در حالت عادي زمان زيادي مي برد. اما در عصر جديد ، دستگاه هاي مختلفي ساخته شده اند که علاوه بر آسان تر کردن کارها ، سرعت انجام کارها را نيز افرايش مي دهند . سشوار ها دستگاه هاي پرکاربردي هستند که از آن ها براي خشک کردن موها استفاده مي شود و همچنين مي توان از سشوار ها براي حالت دادن به موها استفاده کرد. می توان گفت که استحمام کردن بدون یک سشوار مناسب کاری سخت و دشوار است. مي توان گفت که سشوار ها وسايلي بسيار پرکاربرد و همچنين ضروري هستند. 
اما يک سشوار مناسب ، چه ويژگي ها و قابليت هايي دارد ؟
ما در مقاله زير پاسخ اين سوال را با تشريح ويژگي هاي سشوار ها بيان کرده ايم و شما با مطالعه آن مي توانيد يک سشوار مناسب براي خود خريداري کنيد.
نوع موتور
سشوار ها معمولا از دو نوع موتور برق مستقيم (DC) و برق متناوب (AC) استفاده مي کنند. موتور AC براي آرايشگاه ها و مصارف حرفه ای کاربرد بيشتری دارد و موتور DC براي مصارف خانگي است.
قدرت سشوار
قدرت سشوار يکي از ويژگي هاي مهم آن است که تاثير مستقيمي در قيمت و مصرف انرژي آن دارد. قدرت سشوار که در واقع همان توان مصرفي آن است مانند توان سایر وسایل الکتریکی با واحد « وات » اندازه گيری مي شود. گاهي نيز به قدرت سشوار « وات سشوار » نيز مي گويند. سشوار ها معمولا تواني بين 1000 تا 3000 وات دارند. توان 1000 وات بيشتر مربوط به سشوار هاي مسافرتی است و سشوار هايي که توان حدود 3000 دارند ، بيشتر براي استفاده حرفه اي ( مثلا در آرايشگاه ها ) هستند. توان همچنين يکي از عوامل موثر در ميزان صدای سشوار نيز هست.
انواع سشوار 
1- سشوار هاي يوني : اين نوع سشوار ها ، پيوند بين ملکول هاي آب را مي شکنند و با کوچک کردن ذرات آب سبب تبخير آب موجود در مو ها مي شوند. اين سشوار ها با توليد يون منفي و فرستادن آن ها به درون مو هاي شما ، يون هاي مثبت موجود در مو هاي شما را خنثي مي کنند و به نرم شدن مو های شما کمک مي کنند.
2- سشوارهاي سراميکي : صفحات سراميکي ، با ايجاد هواي داغ و فرستادن آن به سمت مو هاي شما ، مو هاي شما را از درون و بيرون خشک مي کنند. برخورد باد با صفحات سراميکي بکار رفته در اين سشوار ها همچنين سبب حفظ نرمي و لطافت مو هاي شما مي شود.
3- سشوار هاي تورمالين : در ساخت اين سشوار ها از پوشش سنگ هاي معدني استفاده شده است . اين سنگ هاي معدني ، به طور خودکار يون منفي منتشر مي کنند که ضمن حفظ لطافت مو هاي شما ، مو ها را براق مي کنند.
ميزان صدا
صدای سشوار نباید زیاد بلند باشد ، زیرا صدای بلند در استفاده طولانی مدت آزار دهنده است و شما را خسته و کلافه می کند. همانگونه که پيش از اين نيز گفتيم ، توان موتور سشوار ، يکي از عوامل موثر در ميزان صداي آن است. همچنين مي توان گفت که سشوار هاي داراي موتور برق متناوب ، داراي سروصداي کمتر و سشوار هاي داراي موتور جريان مستقيم ، داراي صدای بيشتری هستند.
وزن سشوار 
اگر حجم مو هاي شما زياد است و يا زمان زيادي را صرف خشک کردن مو هاي خود مي کنيد ، اين ويژگي براي شما بسيار اهميت مي يابد. زیاد بودن وزن سشوار دست های شما را در استفاده طولانی مدت خسته می کند.همچنين وزن سشوار ها بايد در سراسر بخش هاي آن به صورت يکنواخت باشد تا در هنگام کار موجب ايجاد حس خستگي در دست شما نشود. وزن سشوار بيشتر ها از 500 گرم تا 1500 گرم متغير است. بهتر است در هنگام خريد وزن سشوار ها را به طور عملي بررسي کنيد.
سشوار هاي مسافرتي 
سشوار هاي مسافرتي به دسته اي از سشوار ها گفته مي شود که در سفر ها به کار شما مي آيند. اين سشوار ها معمولا داراي قدرت کم و ابعاد کوچکتری نسبت به سشوار های عادی هستند . از ديگر ويژگي هاي آن ها مي توان به وزن کم آن ها اشاره کرد . در اين گونه سشوارها معمولا قابليت هايي همچون دسته تاشو وجود دارد که حمل و نقل آن را براي شما آسانتر مي کند. قيمت اين نوع از سشوار ها از سشوار های ديگر کمتر است.
سشوار هاي چرخشي 
اين نوع سشوار ها ، نسل جديد سشوار ها هستند که قابليت نصب برس هاي مختلف را روي دهنه خروجي سشوار دارند. به وسيله اين نوع سشوار ها شما مي توانيد ضمن خشک کردن موهايتان به آن ها حالت دهيد . اين سشوار ها معمولا داراي چند برس کوچک و بزگ هستند که کار شما را در خشک کردن و حالت دادن به موهایتان آسان مي کنند. امکان حجم دادن ، فر کردن ، حالت دادن و صاف کردن مو ها از قابليت هاي مهم اين سشوار ها به شمار مي رود.
ساير قابليت ها
تنظيم ميزان حرارت : سشوار ها معمولا داراي کليد تنظيم حرارت هستند که شما مي توانيد به وسيله آن ، ميزان حرارت خروجي از سشوار را تغيير دهيد.
تنظيم سرعت پرتاب باد : در سشوار هايي که قابليت تنظيم سرعت پرتاب باد را دارند ، شما مي توانيد بر اساس حجم مو هاي خود و همچنين ميزان رطوبت آن ها ، سرعت باد خروجي را تنظيم نماييد.
سري هاي مختلف : دارا بودن سري هاي مختلف مانند سري هاي متمرکز کننده باد و سري هاي برس مانند ، از ويژگي هايي است که استفاده از سشوار را براي شما آسان تر می کنند.
دکمه هواي سرد : به وسيله اين کليد ، هنگامي که در حال خشک کردن مو هاي خود با باد گرم هستيد ، خروج ناگهانی يک جريان باد سرد سبب تثبيت حالت مو هاي شما مي شود.
قابليت تعويض فيلتر : برخي از سشوار ها داراي قابليت تعويض فيلتر هستند . تعويض فيلتر ، سبب مي شود تا از داغ شدن سشوار ها در هنگام کار و همچنين آسيب رسيدن به موها جلوگيري شود.
فناوري پخش کننده (ديفيوزر) : اين فناوري براي افرادي که داراي مو هاي فر و مجعد هستند بسيار کاربردي است. افراي که مو هاي فر دارند ، با به کار بردن اين قابليت مي توانند زمان خشک کردن مو ها را کاهش دهند و در عين حال ، حالت فر و مجعد مو هاي خود را با کمترين مقدار وز شدن ، حفظ کنند. از ديگر مزيت هاي اين فناوري مي توان به ايجاد ميزان کم فر در مو هاي صاف اشاره کرد.
طول سيم : مناسب بودن طول سيم سشوار، به شما اين امکان را مي دهد تا در فواصل مختلفي از پريز ، به خشک کردن مو هاي خود بپردازيد .بلند بودن طول سیم سشوار های مورد استفاده در آرایشگاه ها امری بسیار مهم است.
قيمت
سشوار ها در گستره وسيعي از قيمت پراکنده شده اند. از عوامل موثر در گستردگي قيمت سشوار ها مي توان به شرکت هاي سازنده ، توان سشوار ، نوع سشوار ، کيفيت ساخت و … اشاره کرد. قيمت سشوار هاي رايج در بازار معمولا بين 20 هزار تومان تا 800 هزار تومان است. براي مصارف خانگي مي توانيد از سشوار هاي داراي قيمت بين 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان استفاده کنيد.
در پايان به شما توصيه مي کنيم که اگر داراي مو هاي مجعد هستيد ، سشوار داراي قابليت ديفيوزر را فراموش نکنيد. همچنين بهتر است هنگام خريد سشوار ، توان آن را بر اساس حجم مو هاي خود انتخاب کنيد تا در هزينه و مصرف انرژي صرفه جويي کنيد.
[kkstarratings]