برق انداختن ظروف برنجی با رب گوجه فرنگی!

ظروف برنجی از ظروفی هستند که خیلی سریع کدر می‌شوند و عدم آگاهی افراد از روش برق انداختن این ظروف باعث می‌شود تا این کار ساده دور از تصور باشد. در گذشته از ظروف برنجی مانند قاشق، قوری، کتری و سماور استفاده می‌کردند، اما امروزه از این ظروف به عنوان ظروف دکوری و زینتی استفاده می‌کنند.

 ظروف برنجی از ظروفی هستند که خیلی سریع کدر می شوند و عدم آگاهی افراد از روش برق انداختن این ظروف باعث می شود تا این کار ساده دور از تصور باشد.

روش صحیح و موثر تمیز کردن ظروف برنجی

ظروف برنجی دارای بدنه ای از جنس آلیاژ برنج (ترکیبی از مس و روی) هستند و استفاده از آن ها در طب سنتی به شدت توصیه می شود. در گذشته از ظروف برنجی مانند قاشق، قوری، کتری و سماور استفاده می کردند اما امروزه از این ظروف به عنوان ظروف دکوری و زینتی استفاده می کنند.

ظروف برنجی

ظروف برنجی

استفاده از خمیر جلاسنج

کافیست مقداری از مواد پولیش را بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و با استفاده از یک تکه پنبه تمیز شروع به مالش سطح آغشته به پولیش نمایید این عمل را آنقدر ادامه دهید تا براقی مورد نیاز را به دست آورید و پس از آن می توانید با استفاده از یک تکه پنبه تمیز و خشک سطح را پرداخت نمایید و آثار به جامانده از پولیش را رفع نمایید و یا قطعه را با استفاده از آب و صابون شستشو دهید

استفاده از لیمو و نمک

برای تمیز کردن ظروف برنج اصل یک لیمو ترش را نصف کنید و مقداری نمک روی برش لیمو بپاشید و لیمو نمکی را روی ظرف برنجی بکشید.

نمک و آب لیمو سبب از بین رفتن جرم های روی ظرف برنجی می شود . برای ظرف های بزرگ از دو نیمه لیمو ترش یا به مقدار کافی لیمو ترش نمک پاشیده شده استفاده کنید.

سپس نمک و لیمو روی ظرف برنجی را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید و در صورت نیاز ظرف برنجی را بشویید و به خوبی خشک کنید.

استفاده از خمیر جوش شیرین

با مقداری نمک و جوش شیرین و آب لیمو خمیری طبیعی درست کنید و این خمیر روی ظرف برنجی با یک دستمال مناسب یا برس نرم بکشید و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر روی ظرف برنجی بماند . بعد از گذشت زمان کافی، ظرف برنجی را با آب به خوبی بشویید و سپس ظرف را در جای مناسب قرار دهید تا کاملا خشک شود.