راهنمای خرید آبمیوه گیری 
آبمیوه گیری
آبميوه يکي از نوشيدني هايي است که طرفداران بسياري دارد. کارخانه های مواد غذايي ، آب يا اسانس ميوه هاي مختلف را تهيه مي کنند و پس از افزودن مواد مختلف آن ها را در بسته بندی آبمیوه های مختلف روانه بازار مصرف مي کنند. شايد شما دلتان بخواهد آب ميوه مورد نظرتان را خودتان تهيه کنيد ، در اين صورت ، دستگاه هاي آبميوه گيري به کمک شما مي آيند . دستگاه هاي آبميوه گيري ، وسايلي هستند که براي گرفتن آب ميوه هاي مختلف طراحي شده اند و به شما اين امکان را مي دهند تا با تهيه ميوه مورد نظرتان و قرار دادن آن درون دستگاه آبميوه گيري ، يک آبميوه خوشمزه و سالم تهيه کنيد. اين وسايل امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند. شايد شما هم قصد خريد يک آبميوه گيري را داشته باشيد . در اين صورت با اين سوال رو به رو شده ايد که يک آبميوه گيري مناسب چه ويژگي هايي دارد ؟ در مطلب زير قصد داريم تا پاسخ اين سوال را با تشريح ويژگي های دستگاه های آبميوه گيري در اختيار شما قرار دهيم. پس تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.
توان آبميوه گيري
توان مصرفی آبميوه گيري يکي از مهمترين ويژگي هاي آن است . توان اين دستگاه ها ، همانند ساير دستگاه هاي الکتريکی با يکای وات مشخص می شود . اين مشخصه ، رابطه مستقيمی با قيمت دستگاه و همچنين مصرف برق آن دارد . دستگاه هاي آبميوه گيري معمولا قدرتي بين 500 تا 1500 وات دارند.
سرعت آبميوه گيري
هر چه سرعت چرخش موتور آبميوه گيري بيشتر باشد ، بازده آن افزايش مي يابد و با سرعت بالاتري عمل آبميوه گيري را براي شما انجام مي دهد.
جنس بدنه
بدنه اين دستگاه ها را معمولا از جنس استيل يا پلاستیک مي سازند . گاهي نيز ، تلفيقي از اين دو ماده در ساخت بدنه آبميوه گيري استفاده مي شود.
جنس تيغه
تيغه هاي دستگاه هاي آبميوه گيري را از مواد مختلفي مي سازند. از جمله اين مواد مي توان به فولاد ، پلاستيک و تيتانيوم اشاره کرد. تيغه هاي پلاستيکي داراي مقاومت کمتري نسبت به تيغه هاي تيتانيومي و فولادي هستند اما در عوض ، مقاومت بيشتري در برابر زنگ زدن دارند.
بازده
بازده دستگاه هاي آبميوه گيري از مشخصه هاي مهم آن هاست. يک آبميوه گيري مناسب در شرايط عادي بايد بتواند بيش از 50 درصد وزن ميوه ها به شما آبميوه تحويل دهد. از آنجايي که براي اين مورد ، واحد خاصي وجود ندارد بهتر است پيش از خريد آبميوه گيري مد نظر خود ، در رابطه با راندمان آن تحقيق کنيد.
مخزن تفاله و آبميوه
هرقدر اندازه مخزن هاي تفاله و آبميوه ي دستگاه هاي آبميوه گيري بيشتر باشد ، مقدار بيشتر آبميوه را مي توانيد در يک نوبت تهيه کنيد. البته برخي از دستگاه هاي آبميوه گيري فاقد مخزن آبميوه هستند و شما براي جمع آوري آبميوه بايد يک ظرف را در زير لوله خروجي آن ها قرار دهيد .
سهولت شستشو
باز و بسته شدن آسان قطعات آبميوه گيري موجب مي شود تا شستشوي آن ها آسان باشد. سهولت در شستشو و نظافت سبب افزايش طول عمر دستگاه و همچنين ، افزايش راندمان آن مي شود.
ميزان صدا
صداي بلند دستگاه هاي آبميوه گيري همواره آزاردهنده بوده و هست. اين صدا با سرعت چرخش دستگاه و همچنین توان دستگاه رابطه مستقيمي دارد. البته شرکت هاي سازنده اين دستگاه ها درصدد هستند تا صداي آبميوه گيري ها را تا حدی مطلوب کاهش دهند. شما می توانيد ميزان صدای اين دستگاه ها را پيش از خريد تست کنيد.
اندازه دهانه ورودی 
دهانه ورودي آبميوه گيري همان جايی است که با قرار دادن ميوه در آن ، دستگاه اقدام به گرفتن آبمیوه مي کند. هرچه اندازه اين دهانه بزرگتر باشد ، کار شما در گرفتن آب ميوه های دارای اندازه هاي مختلف راحت تر است. مثلا برای گرفتن آب ميوه هاي بزرگ ، نيازی نيست آن ها را تا اندازه های کوچک قطعه قطعه کنيد.
مصرف برق 
توان مصرفی يا همان قدرت موتور اصلی ترين ويژگی مشخص کننده ميزان مصرف برق دستگاه است. همچنين ميزان و نوع استفاده نيز در تعيين ميزان مصرف برق دستگاه موثر است. شما مي توانيد براي کسب اطلاعات بيشتر ، به برچسب مصرف انرژي دستگاه مراجعه کنيد. البته در نظر داشته باشيد که مصرف برق درج شده بر روي برچسب مصرف انرژي ، در شرايطي خاص اندازه گيري شده است و مصرف واقعي به موارد گفته شده بستگي دارد.
ساير قابليت ها 
محافظت موتور در برابر حرارت : در بعضي از دستگاه هاي آبميوه گيري ، سيستمي قرار داده شده است تا در صورت افزايش دماي موتور در حين کار ، تا خنک شدن دوباره آن ، برق موتور را قطع مي کند.
محفظه نگهداري سيم : برخي از دستگاه هاي آبميوه گيري ، داراي محفظه ای برای قرار دادن سيم هستند . شما مي توانيد پس از انجام کار با دستگاه ، سيم آن را جمع کرده و در اين محفظه قرار دهيد. گاهي در اين محفظه ها ، قابليت جمع آوري خودکار سيم نيز قرار داده مي شود که به وسيله آن شما مي توانيد با فشردن يک کليد ، سيم دستگاه را جمع کنيد.
کليد هاي کنترل سرعت : در برخي از دستگاه هاي آبميوه گيری کليد هاي مختلفي براي کنترل سرعت دستگاه تعبيه شده است که شما مي توانيد با استفاده از آن ها ، سرعت چرخش موتور را بر اساس نوع ميوه خود تنظيم نماييد. مثلا براي ميوه هاي سفت مانند سيب از دور تند و براي ميوه هاي نرم و آبداری مانند انگور ، از دور کندتر استفاده کنيد.
چندکاره بودن : برخي از اين دستگاه ها در قالب دستگاه هايي چند کاره يا غذا ساز در بازار عرضه شده اند که علاوه بر امکان گرفتن آبميوه ، قابليت هاي ديگري را نيز در اختيار شما قرار مي دهند. به عنوان مثال برخي از اين دستگاه ها علاوه بر آبميوه گيري ، داراي قابليت هايي مانند مخلوط کن ،رنده کردن ، آسياب و … هستند. پارچ مخلوط کن اين دستگاه ها را معمولا از جنس پلاستيک يا شيشه مي سازند.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي دست به ساخت دستگاه هاي آبميوه گيري زده اند که از ميان سازندگان خارجي مي توان به فيليپس ، پاناسونيک ، مولينکس ، بوش ، فلر و … و از ميان سازندگان داخلي مي توان به پارس خزر ، نالسيونال و … اشاره کرد.
گارانتي 
گارانتي را مي توان از مهمترين و ضروری ترین ويژگی هاي هر دستگاهی برشمرد. گارانتي و خدمات پس از فروش ، براي دستگاه هاي آبميوه گيري اهميت بسيار زيادي دارد. از آنجايي که شرکت هاي مختلفي دست به توليد آبميوه گيري زده اند ، مدت و همچنين شرايط استفاده از گارانتي در ميان آن ها متفاوت است. شما مي توانيد مدت و شرايط بهره مندی از گارانتي را از فروشنده جويا شويد.
قيمت
دستگاه های آبميوه گيری مختلفي با قيمت هاي متفاوت در بازار وجود دارد. از جمله اين عوامل مختلف مي توان به شرکت سازنده ، قدرت و همچنين قابليت هاي دستگاه اشاره کرد. محدوده قيمت دستگاه هاي آبميوه گيري رايج در بازار از 100 هزار تومان تا 3 ميليون تومان است.
بهتر است پيش از اقدام براي خريد ميزان بودجه و امکانات مورد نياز خود را مشخص کنيد و سپس محصولات موجود در بازار را که در محدوده بودجه شما قرار دارند ، بررسي کنيد. همچنين توان و ظرفيت آبميوه گيري را بر اساس نيازتان انتخاب کنيد تا علاوه بر صرفه جويی در مصرف برق ، در هزينه هاي خود نيز صرفه جويی کنيد.
[kkstarratings]