راهنمای خرید تی و سطل

[kkstarratings]
پاکيزگي و آراستگي خانه امري بسيار مهم است و همه ما به پاک بودن خانه خود اهميت مي دهيم. نظافت خانه ، علاوه بر تاثيري که بر بهداشت و سلامت افراد مي گذارد ، در آراستگي و زيبايي خانه نيز بسيار موثر است. هر کدام از ما روزانه مقداري از وقتمان را صرف پاکيزه کردن محيط زندگي خود مي کنيم.اين مسئله از سال هاي بسيار دور نيز وجود داشته است و در تمام تاريخ ، انسان ها سعي داشته اند که محيط زندگي و به ويژه خانه خود را تميز نگه دارند. به همين منظور انسان جارو را به کار گرفت و نخستين بار از شاخه و برگ درختان به عنوان جارو براي پاک کردن محيط خانه استفاده شد .امروزه جاروها در انواع مختلفي ساخته شده اند. براي تميز کردن کف خانه و سطوح صیقلی، از تي استفاده مي شود. تي ها معمولا براي تميز کردن سطوح صاف و صيقلي مثل سراميک، پارکت ، کاشي، لمينت، چوب، شيشه، ديوار… استفاده مي شوند. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد سطل و تي را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد سطل و تي براي نظافت خانه خود را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

انواع تي ها
1- تی معمولی : تی های معمولی ، فقط شامل دسته و سری های پلاستیکی یا پارچه ای هستند و معمولا قیمت زیادی ندارند. البته این تی ها امروزه جای خود را به تی های مدرن تر مانند زمین شوی ها داده اند و رفته رفته سطح استفاده از آن ها کاهش می یابد.

2- زمين شوي : زمين شوي ها نوع خاصي از تي ها هستند که مختص تميز کردن کف خانه هستند. اين وسايل کاربردي ، معمولا يک مخزن دارند که از مواد شوينده پر مي شود و شما مي توانيد به وسيله دسته اي که روي تي قرار داده شده است ، مواد شوينده را روي محل مورد نظر خود بپاشيد و به تميز کردن کف خانه خود بپردازيد. زمين شوي ها معمولا داراي دسته هاي تاشو هستند وشما مي توانيد طول دسته آن ها را بر اساس قد خود تنظيم نماييد.

3- سطل و تي : نوع ديگري از ابزار شستشوي کف خانه وجود دارند که متشکل از يک تي و يک سطل مخصوص هستند و با نام < سطل و تي > در بازار وجود دارند. سطل اين وسايل به گونه اي ساخته شده است که به صورت اتوماتيک آب کثيف موجود در تي را مي گيرد و شما مي توانيد از بخش ديگر سطل براي خيس کردن تي استفاده کنيد. تي اين وسايل ، معمولا داراي دسته جمع شونده است و با تغيير طول مي توان آن را با قد استفاده کننده متناسب کرد.

جنس سطل و تي ها
سطل ها را معمولا از جنس پلاستيک و يا تلفيقي از پلاستيک و فلز مي سازند. همچنين تي هاي هم معمولا دسته پلاستيکي و يا فلزي دارند. بديهي است که استحکام دسته فلزي از دسته پلاستيکي بيشتر است. در ادامه به بررسي جنس سري ها مي پردازيم.
جنس سري ها
سري هاي مورد استفاده در سطل و تي انواع مختلفي دارند. هر کدام از اين سري ها براي نوع خاصي از سطوح مناسب اند و بهتر است براي هر سطح از سري مناسب به آن سطح استفاده کنيد. سري هاي پي وي سي ، پلي ‌استر، مايکروفايبر و … از رايج ترين سري هاي تي هاي شستشو هستند.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي زيادي در زمنيه توليد تي و سطل فعاليت مي کنند. کيفيت محصولات این شرکت ها تنوع زیادی ندارد و بيشتر اين شرکت ها محصولاتی با کیفیت مشابه هم به بازار عرضه می کنند. برخي از برند هاي مطرح در زمينه توليد لوازم شستشو عبارتند از کليسيمو ، مهسان ، رزنبال ، رتزي ، آي هوم ، پرسان ، اسپرينگ ، ساکس ، ام تي کو ، تي ، همارا ، ايکيا و …
قيمت
با توجه به اينکه سطل و تي ها وسايل ساده اي هستن ، معمولا قيمت زيادي ندارند. قيمت سطل و تي ها به مواردي مثل شرکت سازنده ، نوع سطل و تي ، قابليت ها ، تعداد سري ها و …. بستگي دارد. به طور کلي قيمت سطل و تي ها در بازار ايران بين 20 هزار تومان تا 400 هزار تومان است.
سعي کنيد پيش از خريد ، نوع تي مورد نظرتان را مشخص کنيد. همچنين بهتر است ميزان بودجه خود را قبل از خريد مشخص کنيد. سعي کنيد تي اي را انتخاب کنيد که سري هاي مورد استفاده آن در بازار موجود باشد تا از نظر خريد سري براي آن با مشکل مواجه نشويد.