راهنمای خرید خشک کن لباس

خشک کن لباس
از آنجا که توجه به آراستگي امري بسيار مهم در زندگی است ، همه ما به تميز و آراسته بودن لباس هايمان اهميت مي دهيم. همه ما روزانه مقدار زيادي لباس را مي شوييم و پس از خشک شدن از آن ها استفاده مي کنيم. امر شستن لباس ها با وجود ماشين لباس شويي ها بسيار ساده شده است و به وسيله آن ها مي توان حجم زيادي از لباس ها با به راحتي شست. اما یکی از مشکلات اصلي و اساسي که همواره پس از شستن لباس ها وجود دارد ، خشک شدن آن هاست. خشک کردن لباس ها پس از شستن زمان زيادي نياز دارد و ممکن است شما به لباسي خاص ( مثل لباس فرم مدارس) نياز داشته باشيد اما به دليل طولاني شدن زمان شستن و خشک شدن قادر به استفاده از آن نباشيد. البته ممکن است استفاده از خشک کن ماشين لباس شويي را پيشنهاد کنيد اما خشک کن اکثر ماشين هاي لباس شويي ، لباس را به طور کامل خشک نمي کنند و فقط بخشي از رطوبت آن ها را مي کاهند. همچنين ممکن است ماشين لباس شويي شما اصلا به خشک کن مجهز نباشد ، در اينجاست که خشک کن ها به کار شما مي آيند. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد دستگاه هاي خشک کن را به شما عزيزان ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد يکي از اين دستگاه هاي مفيد را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.
خشک کن ها داراي مشخصات فراواني هستند که آن ها را از هم متمايز مي کنند. نوع خشک کن ، ظرفيت ، توان و مصرف انرژي ، ميزان صدا ، شرکت سازنده و قيمت از مهمترين ويژگي هاي خشک کن ها به شمار مي روند که در ادامه به بررسي تک تک اين مشخصه ها مي پردازيم.

انواع خشک کن
خشک کن هاي لباس در دو نوع در بازار موجودند که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.
1- خشک کن هاي ايستاده : خشک کن هاي ايستاده که به خشک کن هاي آپارتماني ( آيرو دراي Air O Dry ) نيز مشهورند ، از يک کاور ، يک ميله و يک موتور پخش هواي گرم تشکيل شده اند. ابتدا لباس هاي خود را به آويز اين دستگاه آويزان مي کنيد و سپس کاور مورد نظر را دور آن ها مي کشيد. سپس با روشن کردن موتور دستگاه ، فرآيند خشک کردن انجام مي شود. موتور اين دستگاه ها عملکردي شبيه به سشوار دارد. يعني هواي گرمي را توليد مي کند و در فضاي کاور مي چرخاند. اين وسايل با توجه به ابعاد کوچک تر بسيار براي افرادي که کمبود فضا دارند مناسب اند. قيمت اين خشک کن ها از نوع ديگر کمتر است. يکي از ويژگي هاي خشک کن هاي آپارتماني ، قابليت جمع شدن است و شما مي توانيد پس از هر بار استفاده قطعات اين خشک کن ها را جمع کرده و آن ها را به جايي ديگر منتقل کنيد تا براي استفاده بعدي ، دوباره به راحتي آن را برپا کنيد.
2- خشک کن هاي برقي : خشک کن هاي برقي ، نوعي از خشک کن ها هستند که شباهت زيادي به ماشين لباسشويي دارند. اين خشک کن ها حجمي به اندازه يک ماشين لباس شويي را اشغال مي کنند و از نظرظاهري شبيه به ماشين لباس شويي هاي درب از جلو هستند. يکي از معايب اين نوع خشک کن ها ، قيمت بالاي آن هاست. همچنين مصرف برق اين نوع خشک کن ها نيز زياد است. روش کار این خشک کن ها به اين ترتيب است که شما لباس هاي را در آن ها قرار مي دهيد و پس از اعمال تنظيمات مورد نظرتان دستگاه را روشن مي کنيد. اين دستگاه هاي با ايجاد جريان هواي گرم و چرخاندن لباس هاي اقدام به خشک کردن آن ها مي کنند.

ظرفيت
يکي از مشخصه هاي مهم ماشين هاي خشک کن برقي ، ظرفيت آن هاست است . ظرفيت ماشين هاي خشک کن همانند ماشين لباس شويي بر حسب کيلوگرم بيان مي شود. به طور کلي ظرفيت ماشين هاي خشک کن بين 3 تا 14 کيلوگرم لباس است. در نظر داشته باشيد که بايد خشک کمي با ظرفيتي برابر با نيازتان تهيه کنيد تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه ، در مصرف برق نيز صرفه جويي کنيد.
توان و ميزان مصرف انرژي
توان مصرفي خشک کن برقي يکي از مهمترين ويژگي هاي آن است . توان اين دستگاه ها ، همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات بيان مي شود. اين مشخصه ، رابطه مستقيمي با قيمت دستگاه و همچنين مصرف برق آن دارد.در نظر داشته باشيد که هرچه توان دستگاه بيشتر باشد ، مصرف انرژي آن نيز بيشتر است. ميزان مصرف انرژي در دستگاه ها علاوه بر توان آن ها به تعداد دفعات استفاده روزانه و اجزاي داخلي دستگاه نيز بستگي دارد. ميزان مصرف انرژي دستگاه هاي برقي به صورت کيلووات ساعت مشخص مي شود. يکي از راه هاي پي بردن به ميزان مصرف انرژي دستگاه هاي مختلف مراجعه به برچسب مصرف انرژي آن هاست.
ميزان صدا
واحد سنجش ميزان صدا ، دسيبل است. ميزان صداي خشک کن هاي برقي بيشتر به نوع موتور آن ها باز مي گردد. محدوده 50 تا 63 دسيبل ، محدوده مناسبي براي صداي يک خشک کن است. اگر ميسر است پيش از خريد صداي خشک کن را در دور هاي مختلف تست کنيد.
ساير ويژگي ها
برخي از خشک کن هاي برقي داراي ويژگي هاي خاصي هستند که آن ها را باهم بررسي مي کنيم.
1- دارا بودن برنامه خشک کردن : برنامه خشک کردن يکي از قابليت هايي است که به شما اين امکان را مي دهد تا روش خشک کردن را بر اساس جنس لباس خود و ميزان رطوبت آن تعيين کنيد. اين کار موجب خشک شدن بهتر لباس و در نتيجه افزايش طول عمر لباس مي شود.
2- صفحه نمايش : اين قابليت به کنترل آسان تر دستگاه کمک مي کند. همچنين با استفاده از صفحه نمايش مي توانيد تنظيمات دستگاه را اعمال يا مشاهده کنيد.
3- قفل کودک : وجود قفل کودک سبب مي شود تا کودکان شما نتوانند بدون اجازه شما وسيله را روشن کنند و با آن کار کنند.
4- قابليت لمسي : يکي ديگر از امکانات جالب برخي از خشک کن هاي برقي ، صفحه نمايش لمسي است که به شما کمک مي کند راحت تر با دستگاه کار کنيد.
سازندگان
شرکت هاي زيادي در زمينه توليد خشک کن هاي برقي فعاليت مي کنند که محصولات هر کدام داراي کيفيت و طرفداران خاص خود هستند. بوش ، آ اي جي ، کندي و…از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد ماشين خشک کن برقي هستند.
قيمت
قيمت خشک کن ها در گستره وسيعي قرار مي گيرد و به عوامل مختلفي بستگي دارد. برخي از عوامل موثر در قيمت خشک کن ها عبارتند از : شرکت سازنده ، توان مصرفی ، نوع خشک کن ، ظرفیت خشک کن ، سایر قابیلت ها و … . به طور کلي قيمت خشک کن هاي برقي در بازار ايران بين 2 ميليون تومان تا 7 ميليون تومان است. قيمت خشک کن هاي ايستاده بسيار کمتر از اين مقدار (يعني زير 100 هزار تومان) است.
در هنگام خريد حتما به برچسب مصرف انرژي دستگاه توجه داشته باشيد. همچنين با توجه به قيمت بالاي اين دستگاه ها لازم است که داراي پشتيباني و خدمات پس از فروش مناسبي باشند ، لذا بسيار ضروري است که خشک کن مورد نظر خود را از شرکت و فروشگاهي تهيه کنيد که داراي خدمات پس از فروش مناسب باشند.

 

[kkstarratings]