راهنمای خرید زیرنشیمنی طبی

[kkstarratings]

همه ی ما فارغ از این که چه شغلی داشته باشیم، ساعاتی از روز را بر روی صندلی می نشینیم. از آن جایی که بیشتر صندلی و مبل های مورد استفاده از ارگونومی و ابعاد انسانی و فنی استانداردی برخوردار نیستند، هنگام نشستن فشار زیادی بر ستون فقرات و مهره های کمر، پهلوها و نشیمنگاه وارد می آید. این مشکل در مشاغلی مانند: کاربران کامپیوتر، برنامه نویسان، اپراتورهای شرکت ها،کارمندان بانک ها، کارمندان ادارات، رانندگان تاکسی و اتوبوس و شرکت های حمل و نقل و … بیشتر نمود دارد .کسانی که ساعات زیادی را پشت میز به صورت نشسته کار می کنند در معرض آسیب مفاصل و دنبالچه و انتهای ستون فقرات هستند و لزوم استفاده از محصولات طبی برای رفع مشکل و کاهش آسیب های وارده به اندام ، به ویژه نواحی از بدن که فشار زیادی را تحمل می کنند، وجود دارد.
دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد زير نشيمني طبي را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد زير نشيمني طبي را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

زمانی که ما مدت زیادی را می نشینیم، به مرور گردش خون در قسمت باسن و کمر و انتهای ستون فقرات کمتر می شود و دچار نوعی بی حسی در این نواحی می شویم. در صورت ادامه این حالت ، و به مرور فرسایش و ساییدگی در مهره ها و ستون فقرات ایجاد می گردد که می تواند منجر به بروز صدمات جدی و در نهایت عمل جراحی بشود. درد در قسمت پایینی کمر در اثر آسیب فیزیولوژیکی به وجود می آید.کمر درد ممکن است به دلیل التهاب مفصل، سفت شدن ماهیچه های حمایتی و یا بیماریهای موضعی که بر اسکلت و استخوان های حمایت کننده فشار وارد می کنند به وجود بیاید. برای پیشگیری از آسیب و صدمات در ناحیه کمر و نشیمنگاه می توان از ایررینگ یا زیر نشیمنی استفاده کرد.
بعضی افراد دچار شکستگی و التهاب در ناحیه دنبالچه هستند. زمین خوردن یکی از دلایل ابتلا به شکستگی دنبالچه است. نشستن برای این افراد بسیار دردناک است. به نشین ها با بهبود وضعیت نشستن به فرد کمک می کنند به جای دنبالچه روی استخوانهای نشیمنگاهی بنشیند. همچنین به نشین ها با توزیع وزن باعث کاهش فشار وارد بر دنبالچه می شوند و نشستن را برای این افراد راحت می سازند.
افراد دارای شکستگی دنبالچه استفاده از به نشین های دارای انحنای سینوسی در بخش دنبالچه را ترجیح می دهند. در صورت استفاده از به نشین های دایره ای شکل بهتر است این افراد طوری روی به نشین بنشینند که دنبالچه در مرکز به نشین یعنی در سوراخ آن قرار گیرد.
انواع زیر نشیمن ها و ویژگی های آن ها
زیرنشیمنی ایررینگ الیافی: این نوع از زیرنشیمنی (ایررینگ ) معمولا به شکل دایره ای و گاهی چهارگوش است.داخل این ایررینگ از الیاف ویسکوز پر شده است.ایررینگ الیافی ارزان ترین نوع از زیر نشیمنی است. اشکال این بالشت زیرنشیمنی این است که بعد از مدت کوتاهی افت ضخامت پیدا کرده و به دلیل نازک شدن کارکرد خود را از دست می دهد.

زیرنشیمنی بادی : ایررینگ بادی از نظر اندازه کمی بزرگ است و دایره ای شکل بوده و قابلیت کم و زیاد کردن باد برای دستیابی به ضخامت مورد نظر را دارد.مشکل این تشکچه ایررینگ ، گرم شدن و عرق کردن بدن است.از لحاظ قیمت ، ایررینگ بادی حد متوسط است ولی این ایررینگ نیز خاصیت طبی ندارد.

زیرنشیمنی اسفنجی: ایررینگ یا تشکچه طبی ویسکوالاستیک (مموری فوم یا فوم هوشمند ) یکی از بهترین انواع ایررینگ طبی است.فوم هوشمند یا ویسکوالاستیک بیشتر از 40% از فشار وارده به خود را جذب می کند ، در نتیجه گردش خون بهتر صورت می گیرد. از نظر کارکرد،ایررینگ مموری فوم (فوم هوشمند) بهترین انتخاب به ویژه برای کسانی است که مشکلات حاد یا مزمن در ناحیه نشیمنگاه دارند. زیرنشیمنی مموری فوم هم در دو شکل چهارگوش و شکل خاص (دارای جای ران) موجود است.

موارد استفاده از به نشین
استفاده از به نشین در مراقبت های بعد از زایمان: هم چنین برای بانوان باردار به دلیل سنگین شدن وزن و فشار وارده از جنین بر بدن و نواحی کمر و باسن ، زیرنشیمنی طبی ویسکوالاستیک به بهترین شکل ممکن، از کمر و ستون فقرات و مهره های کمر حمایت می کند.
افراد مسن ، اعم از زن و مرد ، به دلیل کاهش تراکم و پوکی استخوان و تحلیل رفتن عضلاتشان معمولا با ثابت نشستن به مدت طولانی در یک مکان،مشکل دارند.به خصوص زمانی که درنیمکت پارک یا صندلی خودرو نشسته اند این مشکل بیشتر نمود دارد. افراد مسن با استفاده از زیرنشیمنی طبی (ایررینگ طبی) می توانند از درد و بی حسی در ناحیه نشیمنگاه پیشگیری کنند.
یک قشر دیگر از افراد، رانندگان هستند که در معرض آسیب های جدی در قسمت پایینی کمر و باسن قرار دارند.رانندگان به دلیل نشستن طولانی مدت پشت فرمان که گاه 12 تا 14 ساعت زمان می برد دچار خستگی و بی حسی و درد شدید در ناحیه کمر، ران و انتهای ستون فقرا ت و دنبالچه می شوند.و باید به شدت مراقب سلامتی خود باشند.
سازندگان
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد زير نشيمني طبي فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها محصولاتي را توليد و روانه بازار کرده اند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. درمان پژوه ، بالين ، افروزدرمان، ايران شفا ، باراد و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد زير نشيمني طبي هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت زير نشيمني طبي تاثير گذارند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع زير نشيمني طبي، کيفيت ساخت، شرکت سازنده ، جنس مواد به کار رفته در آن و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت زير نشيمني طبي در بازار ايران بين 20 هزار تومان تا 200 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا بتوانيد خريدي درست انجام دهيد.