راهنمای خرید سینک ظرفشویی 
سینک ظرفشویی
سينک ظرفشويي از وسايلي است که هر آشپزخانه اي به آن نياز دارد. سينک ظرفشويي همچنين تاثير زيادي در دکوراسيون آشپزخانه دارد. از سینک ظرفشویی براي هدايت آب استفاده شده در آشپزخانه برای مصارف شستشو و… به فاضلاب استفاده مي شود . در بالاي سينک ها معمولا يک شير آب قرار داده مي شود و آبي که از شستن ظروف ، شستن ميوه ها و … باقي مي ماند از طريق سينک به فاضلاب مي رود. اگر شما قصد خريد يک سينک براي آشپزخانه خود را داريد تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد تا شما را در خريد يک سينک مناسب راهنمايي کنيم.
انواع سينک ظرفشويي 
1- سينک ظرفشويي روکار : اين نوع سينک ظرفشويي ، روي کابينت قرار مي گيرند . عرض اين سينک ها معمولا 60 سانتي متر و طول آنها از 60 تا 150 سانتي متر متغير است. از مزيت هاي اين نوع سينک مي توان گفت که دراين نوع سينک ها تمامي آب درون سينک قرار دارد و به روي کابينت پخش نمي شود .
2- سينک هاي ظرفشويي توکار : اين نوع سينک هاي ظرفشويي درون صفحه MDF که براي آن ها برش داده شده است ، قرار مي گيرند. عرض اين سينک ها معمولا 50 سانتي متر و طولي حدود 60 تا 150 سانتي متر دازند. از مزيت هاي اين نوع سينک ها مي توان به قابليت ست شدن با محيط آشپزخانه شما اشاره کرد . درباره معايب اين نوع نيز پخش شدن آب روي کابينت را مي توان ذکر کرد.
جنس سينک ظرفشويي 
سینک های ظرفشویی از جنس مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. این مواد عبارتند از :1- سينک ظرفشويي استيل : اين نوع سينک ظرفشويي را از جنس استيل مي سازند. استيل ، آلياژي است که در برابر خوردگي و زنگ زدگي مقاوم است و مي توانید مدت زيادي از این سینک های استیلی استفاده کنید. اين نوع سينک ، رايج ترين نوع سينک ظرفشويي است. يکي از مشکلات اين نوع سينک ها را مي توان مقاومت کم در برابر خط و خش دانست.
2- سينک ظرفشويي شيشه اي : اين نوع سينک ظرشويي ، معمولا داراي دو بخش شيشه اي و استيل هستند. جنس لگن اين سينک ها را از از استيل و ساير بخش ها را از شيشه مي سازند. از نظر کاربرد مي توان گفت که اين نوع سينک کاربرد زيادي ندارد و جنبه فانتزي دارند.
3- سينک ظرفشويي گرانيتي : اين نوع سينک را معمولا از جنس مواد اکروليک و يا ترکيبي از مواد اکروليک و سنگ مي سازند. سينک هاي ساخته شده از جنس مواد اکروليک و سنگ ، مقاومت بيشتري در برابر ضربه دارند. مقاومت اين نوع سينک ها در برابر خط و خش بيشتر از سينک هاي استيلي است.
4- سينک هاي کامپوزيت آکروليک و فايبرگلاس : اين سينک ها را از جنس فايبرگلاس و کامپوزيت آکروليک مي سازند . مقاومت اين نوع سينک در برابر ضربه و خط و خش کم است و پس از مدتي جلای اوليه خود را از دست مي دهند.
5 – سينک هاي ظرفشويي ويتريوس چيني : اين سينک ها از جنس سفال حرارت ديده ساخته شده اند. مقاومت بسيار زيادي در برابر خط و خش دارند اما گوشه ها و لبه هاي آن ها در برابر ضربه مقاومت زيادي ندارد.
6 – سينک ظرفشويي آلياژ برنج و مس : اين سينک ها را از جنس آلياژ برنج و مس مي سازند که لازم است براي حفظ جلاي آن ها ، پس از هر بار استفاده خشک شوند . اين نوع سينک ها مقاومت زيادي در برابر ضربه دارند .
تعداد و شکل لگن ها 
سينک هاي ظرفشويي رایج در بازار معمولا از يک تا سه لگن دارند. برخي از آن ها داراي يک لگن هستند . برخي ديگر نيز داراي دو لگن معمولا هم اندازه هستند. گروهي ديگر داراي دو لگن هم اندازه و يک لگن کوچکتر هستند. تعداد لگن ها بايد بر اساس ابعاد آشپزخانه انتخاب شوند . به عنوان مثال ، استفاده از يک سينک دارای 3 لگن در يک آشپزخانه کوچک کار معقولي نيست. رايج ترين نوع سينک ظرفشويي ، سينک های دولگنه هستند.
شکل لکن ها معمولا مستطيلي ، مربعي ( باکس ) و يا دايره اي است که ابعاد و اندازه هاي مختلفي مي توانند داشته باشند. نسبت ابعاد اين سينک ها مي تواند 50-50 ، 60-40 و يا … باشد.
شکل ظاهری 
سينک هاي ظرفشويي در رنگ ها و طرح هاي مختلف ساخته مي شوند. رنگ هاي سينک ها معمولا سياه ، قهوه اي ، خاکستري و يا … است که طرحي مات و يا براق دارند .همچنين سطح سينک هاي فلزي (استیل یا آلیاژ)، براق است. نکته ديگر در مورد شکل سينک هاي ظرفشويي ، يک تکه بودن آن است. اکثر سينک هاي ظرفشويي جز قسمت خروجي آب ، برش ديگري ندارند که اين یک تکه بودن امکان نفوذ و نشت آب را پايين مي آورد.
از ديگر موارد مي توان به صاف يا شيب دار بودن لگن اشاره کرد . لگن برخي از سينک ها داراي کفی صاف و بدون شیب است ، در اين صورت اگر سطح قرارگيري کابينت صاف نباشد و کمي شيب داشته باشد ممکن است آب در جایی از لگن بماند و در درازمدت سبب ايجاد لکه و سفيدي روي سطح سينک شود. اما لگن برخي از سينک ها داراي کف شيب دار است که تمام آب را به سمت خروجي هدايت مي کند.
ساير ويژگي ها
دکمه اتومات : در برخي از سينک ها دکمه اي وجود دارد که به آن دکمه اتومات مي گويند . به وسيله دکمه اتومات ، مي توانيد خروجي آب را باز و بسته کنيد.
جاي مايع و اسکاچ : در برخي از سينک ها جايي براي قرار دادن اسکاچ و همچنين مخزني براي قرار دادن مايع تعبيه شده است.
قيمت 
از عوامل موثر در قيمت سينک هاي ظرفشويي مي توان به شرکت سازنده ، جنس بدنه ، تعداد لگن ها و … اشاره کرد. در حال حاضر سينک هاي موجود در بازار قيمتي بین 50 تا 600 هزارتومان دارند.
پيشنهاد ما اين است که پيش از خريد ، فضاي آشپزخانه خود و همچنين ، نياز خود را اندازه گيري و برآورد کنيد و يک سينک مطابق با فضاي آشپزخانه خود تهيه کنيد تا علاوه بر اشغال حداقل فضا ، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.
[kkstarratings]