راهنمای خرید میز تلویزیون

[kkstarratings]
در هر خانه وسايل مختلفي وجود دارد که هر کدام از آن ها علاوه بر کاربردي که در خانه دارد ، نقشي را در دکوراسيون منزل ايفا مي کند. يکي از اين وسايل ميز تلويزيون است. ميز تلويزيون و ميز LCD مدرن و زيبا جلوه خاصي به اتاق نشيمن مي دهد و نقش بسيار مهمي در دکوراسيون هر خانه ايفا مي کند و به همين دليل لازم است در خريد آن دقت کافي به خرج داده شود. ميز تلويزيون را مي توان برجسته ترين و مهم ترين فاکتور در طراحي و دکوراسيون اتاق پذيرايي به شمار آورد. طراحي هاي زيبا و متنوع ميزهاي تلويزيون ، در طول چند سال اخير پيشرفت هاي زيادي داشته است. تنوع زيادي که در طرح و رنگ و قيمت اين ميزها وجود دارد ، محبوبيت آن ها را مضاعف کرده و طيف وسيعی از سليقه ها را در بر گرفته است. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد ميز تلويزيون را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد ميز تلويزيون را داريد ، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد و نکات گفته شده را در هنگام خريد ميز تلويزيون مرد توجه قرار دهيد تا خريدي مناسب داشته باشيد.

اندازه ميز تلويزيون
سايز ميز تلويزيون را می توان مهم ترين مشخصه آن به شمار آورد. اگر چه اندازه بزرگ تر ميز تلويزيون ، زيبايي خاصي به دکوراسيون شما مي بخشد اما لازم است اندازه ميز تلويزيون بر اساس اندازه تلويزيون انتخاب شود. هر واحد اينچ برابر با 2.5 سانتی متر است. اگر تلويزيون شما 48 اينچ باشد ، به اين معناست که قطر آن 120 سانتي متر و طول آن 108 سانتي متر است و ميز شما نمي تواند طولي کمتر از 108 سانتي متر داشته باشد. البته توصيه ما اين است که ميز تلويزيون از هر طرف 10 سانتي متر و يا بيشتر نيز اضافه داشته باشد ، مثلا براي يک تلويزيون 48 اينچ ، يک ميز با طول 30 سانتي متر و بيشتر را انتخاب کنيد. البته فاکتور فضا هم در بحث ميز تلويزيون مطرح است و در صورت وجود فضاي کافي يک ميز تلويزيون بزرگ جلوه بسيار زيبايي را به دکوراسيون شما مي بخشد.
ميزهاي متحرک (Move label) يکي از بهترين گزينه ها براي خريد هستند. اين ميز ها قابليت باز و بسته شدن و تغيير اندازه را دارند و علاوه بر اينکه در آن ها مي توان با جابه جايي و تغييرات کوچک مدل و طراحي ميز تغيير را تغيير داد ، اندازه و سايز آن ها نيز به راحتي عوض مي شود. بنابراين ميزهاي متحرک عليرغم اينکه قيمت بالاتري دارند اما به دليل امکانات و قابليت هايشان ميز هايي بسيار کاربردي هستند.
جنس ميز تلويزيون
ميزهاي تلويزيون را معمولا از جنس شيشه ، پلاستيک ، چوب و گاهي فلز و يا ترکيبي از اين مواد مي سازند. ميز هايي که از يک ماده خاص تهيه شده باشند بسيار کم تعداد هستند و عمده ميز هاي تلويزيون از جنس چند ماده مختلف ساخته مي شوند. انتخاب جنس ميز تلويزيون ، علاوه بر حالت کلي دکوراسيون شما ، تا حد زيادي به سليقه بستگي دارد. به عنوان مثال ، اگر در دکوراسيون شما از وسايل چوبي زيادي استفاده شده است ، خريد يک ميز تلويزيون با نماي چوبي مي تواند در هماهنگ شدن بخش هاي مختلف دکوراسيون شما با يکديگر تاثيرگذار باشد.

تعداد طبقه ها و کشوها
تعداد طبقات و کشوهاي ميز تلويزيون نيز يکي از فاکتور هاي مهم است که در خريد لازم است مورد توجه قرار گيرد. از کشو ها و طبقات ميز تلويزيون براي قرار دادن انواع وسايل صوتي و تصويري و وسايل دکوراسيوني استفاده مي شود. با خريدن ميز تلويزيوني که داراي طبقات و کشوهاي کافي باشد ، مي توانيد انواع وسايل صوتي و تصويري مانند گيرنده ي ديجيتال و DVD پلير و بلندگو ها و وسايل دکوراسيوني و تزئيناتي را قرار دهيد. در اين ميان قابليت جابه جا شدن و چند تکه شدن ميز تلويزيون هم بسيار اهميت دارد ، برخي از اين ميزها را مي توان به چند تکه تقسيم کرد ، بدون اينکه قسمت اصلي تلويزيون دچار مشکل شود.
انواع رايج ميزهاي تلويزيون
1- کنسول هاي ديواري بدون پايه به عنوان ميز LCD
شما مي توانيد براي اتاق پذيرايي مدرن خود کنسول هاي ديواري بدون پايه را خريداري کنيد و آن ها را در تاثير گذارترين ديوار نصب کنيد. استفاده از اين کنسول ها باعث مي شوند تا ميز تلويزيون شما تبديل به يک نقطه عطف در دکوراسيون اتاق نشيمن تان شود. کنار تلويزيون هاي تان هم مي توانيد وسايل تزئيناتي و دکوري قرار دهيد تا حتي موقع خاموش بودن تلويزيون هم شبيه يک اثر هنري زيبا باشد.
2- ميز تلويزيون ، ديواري کاذب در دکوراسيون داخلي
در خانه هاي پلان باز که معمولا ديوارهاي زيادي ندارند، از پارتيشن ها و خود مبلمان ها براي جدا سازي فضاهاي داخلي استفاده مي شود. يکي از اين پارتيشن ها مي تواند تلويزيون شما باشد که به يک صفحه چوبي دوار متصل است، در ضمن زير اين پارتيشن هم مي تواند تبديل به کشوهايي براي طبقه بندي و نظم دهي وسايل شما شود.
3- شلف ها، ميز تلويزيون هاي مدرن براي دکوراسيون خانه هاي مدرن
مي توانيد از تعدادي شلف به عنوان ميز تلويزيون و يا ميز LCD تان استفاده کنيد. به اين صورت که يکي از اين شلف ها ضخامت بيشتري به نسبت ديگر شلف ها داشته باشد و ارتفاع کمتري نيز نسبت به زمين داشته باشد، ديگر شلف ها هم مي توانند نقش زيبا کننده هاي اطراف تلويزيون ها را بازي کنند.
4- ميز تلويزيون هاي مينيمال (مناسب براي فضاهاي کوچک)
شما مي توانيد براي فضاهاي کوچک از ميز تلويزيون هاي مينيمال استفاده کنيد. استفاده بهينه در فضاهاي کوچک مهم ترين عاملي است که بايد مورد توجه قرار گيرد. پس بهتر است به جاي ميز هاي حجيم از ميز هايي با ابعاد و اندازه کوچک و طراحي هاي مينيمال بهره ببريد تا اتاق نشيمن تان کاربردي تر باشد.
5- ميز تلويزيون هاي کلاسيک (مناسب براي دکوراسيون هاي کلاسيک )
اگر دکوراسيون شما سبکي کلاسيک داشته باشد، ميزهاي LCD چوبي بهترين گزينه براي شما هستند، ميزتلويزيون هاي چوبي که معمولا روي کشو ها و کمد هاي آن داراي حکاکي و تزيينات ظريف است براي دکوراسيون هاي کلاسيک بسيار مناسب هستند.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي زيادي در زمينه توليد ميز هاي تلويزيون فعاليت مي کنند. جوتي ، سام ميت ، نيک آذين ، نگرا ، رستاک ، فراصنعت ، مالينا ، کاج چوب ، هاردستون ، وان استار ، کارما چوب و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد ميز هاي تلويزيوني هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت ميز هاي تلويزيون موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به سايز ميز ، جنس ميز ، شرکت سازنده ، تعداد طبقات و کشو ها و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت ميز هاي تلويزيون بين 1 ميليون تومان تا 10 ميليون تومان است.
سعي کنيد پيش از خريد بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين لازم است علاوه بر بودجه ، سايز ، جنس و ساير مشخصات ميز تلويزيون مورد نظرتان را نيز تعيين کنيد و با آگاهي کامل از محصولي که قصد داريد آن را خريداري کنيد ، به بازار قدم بگذاريد. در نظر داشته باشيد که خريد ميز تلويزيون بزرگ به شرط وجود فضاي کافي امري درست است و در صورت کمبود فضا ، قرار دادن يکي ميزي تلويزيون بزرگ در فضاي کوچک نتيجه نامطلوبي در دکوراسيون شما دارد.