راهنمای خرید کابل AUX 
کابل AUX
تا به حال برايتان پيش آمده است که بخواهيد موزيکي که در حافظه تلفن همراهتان است را از طريق ضبط خودرو گوش کنيد ؟ يا اين که بخواهيد صداي تلويزون خود را از سيستم هاي سينماي خانگي بشنويد ؟ براي انجام اين کار ها نياز است کابل رابطي داشته باشيد که قابليت اتصال به هر دو دستگاه را دارا باشد. کابلي که ابه اين منظور استفاده مي شود ، کابل AUX نام دارد. عبارت AUX مخفف Auxiliary است که معادل فارسی آن واژه «کمکی» است. کابل AUX جهت انتقال صداي استريو با کيفيت بالا ميان دو سوکت يا جک 3.5 ميلي متري مورد استفاده قرار مي گيرد. همانطور که پيش از اين نيز گفتيم عمده استفاده اين کابل در راديوپخش خودرو و سيستم هاي سينماي خانگي است. در اين مقاله قصد داريم ضمن معرفي کابل هاي AUX ، راهنماي خريد آن را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد يک کابل AUX را داريد ، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.
انواع کابل هاي AUX
کابل هاي AUX داراي انواع مختلفي هستند که آن ها را با هم بررسي مي کنيم.
کابل هاي AUX معمولي : اين کابل ها از دو سر داراي دو نري AUX هستند . دو سر این کابل به دو مادگي 3.5 ميلي متري متصل مي شوند. اين کابل ها رايج ترين کابل هاي AUX هستند که معمولا در خودرو ها استفاده مي شوند.
کابل 1 به 2 صدا اسپيکر AUX به 2 AV : اين کابل ها از يک سر داراي نري AUX و از سر ديگر داراي دو فيش AV2 ( قرمز و سفيد ) هستند که در دستگاه هاي قديمي وجود دارند و برای انتقال صدا به کار می روند.
کابل افزايش طول : کابل افزايش طول از يک سر داراي نري ( خروجي) AUX و از سر ديگر داراي سوکت ورودي ( مادگي ) است و زماني به کار مي رود که شما قصد افزايش طول کابل AUX خود را داريد.
شکل سيم 
سيم معمولي 
سيم معمولي ، همان نوع رايج سيم هاست که داراي سطح مقطع دايره اي شکل است. اين سيم ها رايج ترين شکل سيم هاي AUX هستند.
سيم فلت 
ساختار فلت ( flat ) يا تخت ، قالبي جديد براي سيم هاي الکترونيکي است. امروزه بسياري از سيم هاي رابط را به صورت فلت ( تخت ) مي سازند. اصلي ترين ويژگي سيم هاي فلت ، عدم پيچيده شدن در هم و سهولت در جمع کردن است. برخی کابل هاي AUX نيز جديدا به صورت فلت ساخته مي شوند.
سيم فنري 
يکي از قالب هاي رايج سيم هاي رابط الکترونيکي ، شکل فنري است. يکي از رايج ترين شکل سيم فنري ، در سيم تلفن هاست و حتما با اين نوع ساختار سيم آشنايي داريد. امروزه کابل هاي AUX و بسياري از کابل هاي ديگر را نيز به صورت فنري مي سازند. مهم ترين قابليت اين ساختار ، انعطاف پذيري آن است. چنانچه دستگاه متصل به سيم فنري به طور ناگهاني از دستگاه مربوطه فاصله بگيرد ( مثلا از دستتان به زمين بيفتد ) اين سيم نیز به همان نسبت کشيده می شود و بدين ترتيب آسيبي به سوکت هاي دستگاه هاي الکترونيکي وارد نمي شود.
طول سيم 
طول سيم AUX از مهمترين ويژگي هاي آن به شمار مي رود. طول سيم هاي AUX معمولا بين 1 تا 20 متر است. البته لازم است که شما طول سيم را متناسب با کاربري مورد نظر خود تهيه کنيد. به عنوان مثال ، کابل AUX مورد استفاده در خودرو ها معمولا اندازه اي در حد 1 تا 1.5 متر دارد. در حالي که کابل AUX سينماي خانگي گاهي طولي بين 10 تا 20 متر دارد.
قيمت 
اگرچه عواملي مانند طول سيم ، شرکت سازنده ، نوع سيم و … سبب ايجاد تنوع در قيمت کابل هاي AUX شده است اما به طور کلي مي توان گفت که کابل هاي AUX بسيار ارزان هستند. اين کابل ها به دليل ساختار ساده اي که دارند ، به وفور توليد و روانه بازار شده اند و بهاي پاييني دارند. قيمت کابل هاي AUX در بازار معمولا بين 5 تا 50 هزار تومان است.
لازم است حتما پيش از خريد نوع کاربري سيم AUX را مشخص کنيد. پيشنهاد ما اين است که اگر کابل AUX را براي استفاده در خودروي خود مي خواهيد حتما از کابل هاي فنري استفاده کنيد. همچنين چنانچه کابل خود را براي استفاده در سيستم سينماي خانگي مي خواهيد ، بهتر است از کابل هاي فلت استفاده کنيد.
[kkstarratings]