راهنمای خرید کاغذ دیواری

[kkstarratings]
همه ما به زيبا بودن خانه خود اهميت مي دهيم. راه هاي زيادي براي زيبا و جذاب کردن فضاي درون خانه وجود دارد. يکي از اين راه ها ، استفاده از کاغذ ديواري است. کاغذ ديواري ، نوعي پوشش خاص است که بر روي ديوار ها کشيده مي شوند و با طرح هاي مختلف خود زيبايي خاصي را به ديوار و دکوراسيون خانه مي بخشد. بکارگيري کاغذ ديواري براي پوشاندن ديوارهاي خانه در دهه هاي گذشته رواج زيادي نداشت. زيرا در گذشته تنوع رنگ و طرح هاي اين کاغذ ها بسيار کم بود. امروزه شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کاغذ ديواري فعاليت مي کنند و کاغذ هاي ديواري را در هزاران طرح و رنگ متنوع توليد و روانه بازار کرده اند و به همين دليل استفاده از کاغذ ديواري بسيار گسترده شده است. تا جايي که مي توان گفت که کاغذ هاي ديواري تا حد زيادي جاي رنگ را گرفته اند. زيرا اين کاغذ ها بوي بد و کثيف کاري رنگ را ندارند. يکي ديگر از علل افزايش محبوبيت کاغذ هاي ديواري را مي توان نصب آسان و سريع آن ها برشمرد. توجه داشته باشيد که يکي از آسان ترين راه ها براي تغيير دکوراسيون داخلي استفاده از کاغذ ديواري است. با اين پوشش ها مي توانيد به آساني در فضاي داخلي خود تغيير ايجاد کنيد و دکوراسيون خود را به سادگي تغيير دهيد. در انتخاب کاغذ ديواري ها علاوه بر انتخاب طرح و رنگ موضوعي پيش از هر چيز اهميت دارد قابل شستشو بودن بيشتر آن هاست.
در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کاغذ ديواري را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کاغذ ديواري براي خانه خود را داريد ، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد تا به اطلاعات جامعي درباره کاغذ ديواري دست پيدا کنيد.

انواع کاغذ ديواري
کاغذ هاي ديواري انواع مختلفي دارند و از جنس مواد مختلفي ساخته مي شوند که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.
1- کاغذ ديواري کاغذي : اين نوع کاغذ ديواري ها بسيار نازک هستند و قابليت شستشو ندارند. کاغذ ديواري هاي کاغذي را با چسب مخصوص کاغذ ديواري به ديوار مي چسبانند و مدت 2 تا 3 سال دوام دارد. يکي از اصلي ترين معايب کاغذ ديواري کاغذي اين است که به راحتي پاره مي شود. به همين دليل براي اتاق کودک مناسب نیستند و در هنگام جابه جا کردن مبلمان منزل بايد دقت کرد تا پاره نشوند. تنها مزيت اين از کاغذ ديواري ها نسبت به انواع ديگر آن ارزان قيمت بودن آن است.
2- کاغذ ديواري PVC با روکش وينيل : از ويژگي هاي اين نوع کاغذ ديواري مي توان به محکم و بادوام تر بودن ، قابليت شستشو و ضد خش بودن اشاره کرد. اين نوع کاغذ ديواري بسيار سخت پاره مي شود و پس از نصب به ديوار تا 5 سال دوام دارد. اين نوع کاغذ ديواري به دليل قابل شستشو بودن اين نوع از کاغذ ديواري ها براي فضاهايي مانند اتاق کودک بسيار مناسب است. قيمت اين نوع کاغذ ديواري از نوع قبل بيشتر است.
3- کاغذ ديواري نانو : يکي ديگر از انواع کاغذ ديواري، کاغذ ديواري نانو است. اين نوع کاغذ ديواري ها که با تکنولوژي نانو ساخته مي شوند، علاوه بر ويژگي هاي کاغذ ديواري هاي PVC مزيت هاي ديگري نيز دارند. به دليل فناوري خاصي که در ساخت آنها به کار رفته است، ضد دوده و کثيفي هستند، استحکام بالايي دارند ، ضد حساسيت هستند ، در برابر تابش آفتاب مقاومند و عايق صدا و گرما هستند. اين نمونه از کاغذ ديواري ها به دليل استفاده از فناوري در ساخت آن ها قيمت بالاتري نسبت به ساير کاغذ ديواري ها دارند.
4- کاغذ ديواري بافت دار (مخملي) : در ساخت اين نوع کاغذ ديواري ها تکه هاي نقش و نگار از جنس مخمل پارچه اي يا مخمل پلاستيکي استفاده شده است. زمينه اين نوع از کاغذ ديواري ها معمولا از جنس پارچه و يا کاغذ ديواري PVC است اما به دليل وجود تکه هاي مخمل نمي توان با مواد شوينده آن ها را شست. کاغذ ديواري بافت دار ديواري زيبايي خاص خود را دارد و البته قيمت بالاتري نسبت به کاغذ ديواري هاي معمولي دارد. طرح هاي کاغذ ديواري هاي مخملي معمولا کلاسيک است و رنگ هاي تيره دارد. اگر دکوراسيوني با سبک کلاسيک و لوکس داريد کاغذ ديواري هاي مخملي مي تواند بهترين گزينه براي شما محسوب شود ، زيرا به دليل بافت پارچه و مخمل خود مي تواند به سادگي با دکوراسیون خانه شما هماهنگ شود.
5- کاغذ ديواري سه بعدي : يکي از انواع کاغذ ديواري ها که قابليت شستشو دارد ، کاغذ ديواري سه بعدي است. کاغذ ديواري هاي سه بعدي از فاصله سه تا چهار متري کاملا برجسته به نظر مي آيند و محبوبيت زيادي دارند. در واقع کاغذ ديواري هاي سه بعدي به گونه اي طراحي شده اند که طرح و نقش روي آن به دليل سايه هاي خاصي که داده شده، برجسته به نظر مي رسد. اگر کاغذ ديواري هاي سه بعدي شما با طرح هايي مثل سنگ دکوراتيو، تکه سنگ، آجر يا چوب طراحي شده باشد کاملا طبيعي به نظر مي رسد.
6- کاغذ ديواري الياف طبيعي: يکي از انواع کاغذ ديواري ، کاغذ ديواري ساخته شده از الياف طبيعي است. کاغذ ديواري هاي با الياف طبيعي قيمت بالايي دارند و بسيار کمياب هستند. اين کاغذ ديواري با چوب طبيعي فنلاندي ساخته مي شود و اين نوع از کاغذ ديواري تمام ويژگي هاي کاغذ ديواري هاي قابل شستشو را دارد، ضد حساسيت و سازگار با طبيعت است. نکته اي که جذابيت اين کاغذ ديواري را دو چندان مي کند تکه هاي برگ و چوب بسيار نازک در الياف آن ديده مي شود، طراحي اين کاغذ ديواري ها طبيعت را ياد آور مي شود و به همين دليل فضايي بسيار دلنشين و طبيعي ايجاد مي کنند.

طول و عرض و مساحت رول
طول و عرض رول های کاغذ هاي ديواري های مختلف با يکديگر متفاوت است. عرض رول کاغذ هاي ديواري معمولا بين 50 سانتي متر تا 1 متر است. همچنين طول رول آن ها بين 8 متر تا 12 متر متغير است. مساحتي که با هر رول کاغذ ديواري مي توانيد آن را بپوشانيد ، از حاصلضرب طول کاغذ هر رول در عرض آن بدست مي آيد.
پوستر ديواري
پوستر ديواري نوع خاصي از کاغذ ديواري است که داراي طرح هاي مختلفي است و برخلاف کاغذ ديواري طرح هاي تکرار شونده ندارند ، بلکه هنگامي که روي ديوار نصب مي شوند ، طرح واحد و بزرگي را به وجود مي آورند. اين پوستر هاي ديواري را معمولا بايد بر اساس مساحت ديوار مورد نظرتان انتخاب کنيد. قيمت پوستر هاي ديواری معمولا زياد است.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي زيادي در زمنيه توليد کاغذ هاي ديواري فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها ، محصولات و کيفيت خاص خود را دارند و هر کدام به اندازه کيفيت محصولات خود ، توانسته است نظر تعدادي از مشتريان را به خود جلب کند. برخي از برند هاي مطرح در زمينه توليد کاغذ هاي ديواري عبارتند از : وان وال ، صالسو آرت ، ويولت دکور ، اي اند اي ، لمون ، ست ، شيدبان ، دکومد ، بومرنگ ، سالسو ، چارگوش ، آرتيکا ، والرين ، آرتا نقش تاک ، خانه سفيد ، ويداوين ، والکويست و …
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کاغذ هاي ديواري موثرند ، برخي از عوامل موثر در قيمت کاغذ هاي ديواري عبارتند از جنس کاغذ ديواري ، مساحت رول ، شرکت سازنده ، قابليت شستشو و …. به طور کلي قيمت کاغذ هاي ديواري در بازار ايران بين 30هزار تومان تا يک ميليون و 500 هزار تومان است.
پيشنهاد مي کنيم پيش از خريد ، حتما بودجه خود را مشخص کنيد و همچنين نوع کاغذ مورد نظرتان را نيز تعيين کنيد. همچنين سعي کنيد کاغذ ديواري را متناسب با دکوراسيون خود خريداري کنيد تا بتوانيد بين دکوراسيون و ديوار هاي خانه خود هماهنگي ايجاد کنيد.