راهنمای خرید کتف بند

[kkstarratings]

کتف بند ها وسیله هایی کشی و به شکل مناسب کتف هستند که درسایزهای مختلف تولید میشوند ومهمترین کاربرد آن ها برای تامین حمایت خارجی از کتف نامبرده می شود. این وسیله ستون فقرات را در وضعیت صحیح نگاه داشته و از خمیدگی پشت جلوگیری می کند. همچنین کتف بند طبی باعث افزایش حجم تنفس و نگهداری تنه در وضعیت صحیح و حالت مناسب می شود. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کتف بند را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کتف بند را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

مزایای استفاده از کتف بند ها
امروزه بسیاری از افراد بنا به دلایلی از جمله ژنتیک ، کارهای روزمره سخت، نشستن های نادرست، ورزش های نادرست و برخی عوامل دیگر که باعث بروز صدمه در ناحیه کتف و سرشانه میشود دچار عارضه های مانند قوز کمر و صدمه در ناحیه کتف و سرشانه میشوند که درمان‌های متعددی برای این عارضه وجود دارد؛ از کتف بندهای طبی برای درمان دردهای خفیف تا شدید استفاده می ‌شود البته در صورتی که تشخیص داده شود که آسیب باعث شکستگی یا در رفتگی در ناحیه کتف و سرشانه نشده باشد و صرفا یک آسیب ضربه ای یا ناشی از کوفتگی باشد. کتف بند طبی ستون فقرات را در بخش‌های آسیب‌دیده صاف می‌کند و مانع از تحرک زیاد در این ناحیه میشود که این امر میتواند از بیشتر شدن درد در این ناحیه جلوگیری کند.
کتف بند مخصوص (کمربند طبی) در کاهش درد و بهبود آسیب بسیار موثر است و در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان از آسیب‌دیدگی مهره‌های ستون فقرات نیز جلوگیری کرد و به نوعی از دست این عارضه نجات یافت و پیشگیری کرد. نوجوانانی که در طی فعالیت های ورزشی در مدرسه و دانشگاه دچار آسیب از این ناحیه می شوند میتوانند هنگام فعالیت از کتف بند استفاده کنند همچنین ورزشکارانی که فعالیت های سنگینی در باشگاه ها انجام میدهند برای جلوگیری از آسیب می توانند از کتف بند استفاده کنند زیرا کتف و سرشانه در اکثر حرکات ورزشی به عنوان عضوی آسیب پذیر شناخته میشوند. هنگام احساس دردهای خفیف تا متوسط باید از کمربند طبی استفاده کنند ولی در صورتی که با درد شدید مواجه هستند حتما باید ابتدا به پزشک مراجعه کرده سپس در صورت تجویز کتف بند از طرف دکتر میتوانند نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.
اگرچه بیماران در روزهای اول بستن کتف بند طبی اندکی احساس ناراحتی و محدودیت می‌کنند؛ اما اکثر بیماران پس از مدتی به کتف بند عادت می‌کنند. کتف بندهای طبی مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحت باشند و بیمار بتواند هنگام بستن کتف بند نیز در بسیاری از فعالیت‌های روزانه شرکت کند و به راحتی قادر به انجام کارهای خود باشد.

موارد استفاده از کتف بند
کتف بند علاوه بر استفاده های طبی برای درمان آسیب های موجود در ناحیه کتف و سرشانه برای بانوانی که می خواهند حفظ زیبایی اندام خود را داشته باشند نیز بسیار مفید است. چراکه باعث فرم دهی در ناحیه کتف و سرشانه شده و از افتادگی شانه ها و کتف ها جلوگیری می کند.
افراد لاغر و نوجوان در سن رشد برای جلوگیری از خمیدگی پشت (مشروط به انجام ورزش های تقویت کننده عضلات ستون فقرات) می توانند هموازه از زیر لباس کتف بند را استفاده کنند البته اهم استفاده کتف بند که به عقیده برخی از پزشکان برگرداندن حجم تنفس به وضعیت مطلوب در بیمارانی که برای مدت طولانی بستری بوده اند هیچگاه قابل چشم پوشی نیست.
از دیگر کاربردهای کتف بند که بطور معمول توسط پزشکان و افرادی که استفاده کرده اند توصیه میشود برای جلوگیری از خمیدگی پشت وخستگی عضلات پشتی می باشد که تابع عوامل زیادی همچون کار با رایانه ، رانندگی کردن و انجام فعالیت های ورزشی می باشد در این خصوص همواره بستن این کمربندها توصیه میشود چراکه نقش بسزایی در جلوگیری از خستگی عضلات دارد.
یکی از استفاده های تخصصی در زمینه استفاده از کتف بند ها که توسط پزشکان تجویز می شود در خصوص رفع مشکلات تنفسی ناشی از روی هم خوابیدن ریه ها می باشد که با بستن کتف بند و صاف شدن ستون فقرات و مهره های پشت بدن به حالت تعادل کشیده می شود و از فشار روی ریه ها کاسته می شود در نتیجه تنفس بیمار راحت تر می شود.
برای درمان عوارض ناشی از صدمات دیسک مهره های پشتی نزدیک به کتف ها نیز گاها با تشیخص پزشک از کتف بند استفاده میشود چون عرض شانه ها را در حرکت ها ثابت نگه میدارد و مانع از کشیدگی در ناحیه دیسک ها می شود.
چنانچه احتمال شدیدتر شدن درد در ناحیه کتف و سرشانه وجود داشته باشد یا در این ناحیه انحرافی وجود داشته باشد ، از کتف بند طبی برای صاف کردن ستون فقرات و پیشگیری از پیشرفت بیشتر آسیب و انحراف در سال‌های رشد استفاده می ‌شود. این روش برای درمان بیماران بزرگسال چندان کارآمد نیست. درمان آسیب های کتف نوجوانان در حال رشد با کتف بند طبی شبیه به استفاده از کمربند طبی برای درمان قوس کمر است، البته نوع و محل بستن کتف بند طبی به محل درد و آسیب بستگی دارد.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي کتف بند توليد مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. دکتر مد ، طب و صنعت ، ال پي ، اپو و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کتف بند هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کتف بند موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کتف بند ، سايز ، شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت کتف بند در بازار ايران بين 30 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد.