راهنمای خرید کرم شب

[kkstarratings]

اگر شما تا الان بدون کرم شب به رختخواب رفتید حتما مزایای کرم شب را نمی توانید تصور کنید. هرچند استفاده از کرم شب خیلی ضروری هست اما بعضی از افراد به مصرف کرم شب اهمیت نمی دهند. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کرم شب را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کرم شب را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.
كرم‌های بازسازی‌كننده پوست كرم‌‌هايی هستند كه پوست‌های شكسته را بازسازی و ترميم می‌كنند. اين پوستها معمولا خشك و كم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر مي‌رسند. كرم‌های بازسازيیكننده پوست كرم‌‌هايی هستند كه پوست‌های شكسته را بازسازی و ترميم می‌كنند. اين پوست‌ها (شكسته) معمولا خشك و كم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند، سفتی و خاصيت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند و از نظر بيمار، اين نوع پوست‌ها اصطلاحا ريخته است.

روش استفاده از کرم شب
بهترين زمان استفاده از اين كرم‌ها، شب‌هاست؛ يعنی زمانی كه پوست در حال استراحت است بايد اين كرم‌ها روی پوست تميز استفاده و كمی ماساژ داده شود تا به خورد پوست برود. در زمان استفاده از اين كرم‌ها حتما بايد شوينده مناسب به بيمار معرفی و از شوينده‌های قوی يا قليايی پرهيز شود. در كنار اين كرم‌ها اگر چربی‌های زيرجلدی نيز آب شده باشد (با توجه به اين كه اين كرم‌ها تا عمق پوست نمي‌توانند نفوذ كنند) می‌توان از تزريقات زيرجلدی همچون تزريق ژل و چربی نيز در كنار اين كرم‌ها استفاده كرد. وی در آخر خاطرنشان مي‌كند؛ پوستی كه تحت درمان با كرم‌های بازسازي‌كننده است نبايد هم‌زمان با ليزر، پيلينگ و مواد شيميايی لايه‌بردار درمان شود. بنابراين بايد صبر كرد تا پوست ترميم و بازسازي شود سپس درمان ليزری را برنامه‌ريزی كرد.
استفاده از كرم‌هاي روز و شب يك كار لوكس و غيرضروري نیست. به گفته متخصصان پوست، استفاده از اين محصولات از بروز خشكي پوست پيشگيري مي‌كند و روند پيري پوست را به‌تاخير ‌مي‌‌اندازد. همچنين كرم‌هاي روز و شب خاصيت مرطوب‌‌كنندگي بالايي دارند. كرم‌‌هاي روز اغلب سبك و حاوي ضدآفتاب‌ هستند؛ با اين وجود اين كرم‌ها هرگز نمي‌‌توانند جايگزين ضدآفتاب شوند. اما كرم‌‌‌هاي شب غليظ‌تر از كرم‌هاي روز بوده و مواد مغذي و ويتامين‌‌هاي مفيد زيادي براي پوست دارند و بهترين زمان استفاده از آنها بعد از 30سالگي است.
براي پوست خيلي محتاطانه هزينه نكنيد. با خريد بجا و به‌موقع محصولات شست‌وشوي صورت مي‌توانيد از هزينه‌هاي ديگر پوستي، جلوگيري كنيد. دنبال محصولات ساده و با تركيبات طبيعي بگرديد و از محصولاتي استفاده كنيد كه روي پوست ماندگاري زيادي داشته باشند.

فواید کرم شب
کرم های شب با نفوذپذیری فوق العاده خود قادر است مواد مغذی مورد نیاز پوست را به لایه های زیرین پوست برساند. عصاره های گیاهی موجود در این فرآورده سرعت متابولیسم را در سلولهای پوست افزایش می دهد و بدین ترتیب ساخت پروتئین ها ومواد حیاتی پوست افزایش می یابد. وجود اثرات ضد التهابی عصاره های گیاهی در این کرم فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد و اثرات زیان آور استرس های محیطی را از بین می برد. استفاده از مواد آنتی اکسیدان طبیعی از جمله ویتامین A ،E و اسیدهای چرب ضروری(Vit F) از اثر مخرب رادیکالهای آزاد بر روی پوست جلوگیری می نماید.
انواع کرم شب
۱-کرم های احیا کننده که تولید سلول های زنده را افزایش می دهد.
۲-کرم های ترمیم کننده که آثار مخرب ناشی از عوامل خارجی روی پوست را مرمت می کند.
۳-کرم های ضد چروک که پوست را نرم وصاف می کند.

دیگر مزایای کرم های شب
– نرم کننده و لطافت بخش پوست
– مرطوب کننده و آبرسان قوی
– دارای خاصیت آنتی باکتری و ضد میکروب
– کنترل و درمان خشکی و خارش پوست
– آنتی اکسیدان، جوان کننده و رفع چین و چروک
– کمک به بهبود بافت اسکار و محل زخم
– دارای مواد مورد نیاز و مغذی پوست
– عدم وجود هرگونه عوارض جانبی (Side Effects)
• رفع چروک های سطحی و افزایش قدرت بازسازی پوست در طی شب
• تامین کننده رطوبت و سایر نیازهای تغذیه ای پوست
• ترمیم کننده و بازسازی کننده پوست های خسته، کدر و خشک
• سرشار از ویتامین های E و F جهت بازسازی و حفظ پوست در برابر عوامل مخرب محیطی
• حاوی عصاره مروارید سیاه غنی از مواد معدنی دریایی و اسیدهای آمینه
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کرم شب فعاليت مي کنند. هر کدام از شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و محبوبيتي بين مصرف کنندگان يافته اند. ماي ، مورد ، بي يلندا ، سانوسان، بروژوآ، کاتريس، آردن، کاپريس ، السينا ، سي گل، دالگون، نيوآ، سينره، لورآل ، هيدرودرم ، درمدن، گينو ، ميس آدن ، ماليبو ، شون ، پيوردرم ، لنسور ، نوکس، مدلين، سان سيف ، نيودرم ، ثمين، بي واي اس، ليراک، مديسان، کويوي ، آرکايا، پريم، درمالين ، جانا، آندريا، الارو، کاندنس، مولينا، ردوان، سان سنس، ساج، پايوت، داو،آرپي ، نوروا، ديترون، آدرا، امبرا ، کريستال، سان وي، پريکاتن و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کرم شب هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کرم شب موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کرم شب ، کيفيت ساخت، شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت کرم شب در بازار ايران بين 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد. با توجه به اينکه کرم ها موادي هستند که مستقيما در سلامت پوست شما موثرند ، از خريد کرم هاي غير بهداشتي و غير استاندارد خودداري کنيد. زيرا استفاده از برخي از کرم هاي غير استاندارد مي تواند ضربات جبران ناپذيري را به پوست شما وارد کند.