راهنمای خرید گریل برقی 
گریل برقی
گوشت جز جدانشدنی سفره ما ایرانی هاست. همه ما در هفته دست کم دوبار از فرآورده هاي گوشتي در برنامه غذايي خود استفاده مي کنيم. براي پختن گوشت روش هاي مختلفي وجود دارد و هر کس بنا به سليقه و علاقه اش ، از يکي از اين روش ها براي پختن گوشت استفاده مي کند ، برخي کباب کردن ، برخي ديگر بخارپز کردن و برخي سرخ کردن ، اما يکي از روش هاي بسيار محبوب در پختن گوشت ، گريل کردن است. گريل کردن یکی از روش های پخت مواد غذايي است که بسيار به سرخ کردن شبيه است. در اين روش همانند سرخ کردن از شيوه پختن با حرارت مستقيم استفاده مي شود اما فرقي که گريل کردن با سرخ کردن دارد اين است که در هنگام گريل کردن ، حرارت از بالا به سمت مواد غذايي ساطع مي شود و در شيوه سرخ کردن از پايين. اين روش سبب مي شود تا درون مواد غذايي آبدار باقي بماند و استفاده از روغن به حداقل برسد. اما چگونه مي توانيم مواد غذايي خود را به روش گريل کردن تهيه کنيم؟ يکي از روش هاي گريل کردن مواد غذايي ، استفاده از دستگاه هاي گريل برقي است. اين وسايل پرکاربرد با استفاده از برق ، مواد غذايي را براي شما به روش گريل کردن طبخ مي کنند. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد دستگاه هاي گريل برقي را به شما ارائه کنيم ، چنانچه قصد خريد يک گريل برقي را داريد ، تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.
دستگاه گريل برقي 
دستگاه هاي گريل برقي انرژي برق را به وسيله المنت هايي به گرما تبديل مي کنند. اين دستگاه ها از لحاظ شکل ظاهري معمولا به شکل يک جعبه دردار هستند. درون اين دستگاه ها ، معمولا صفحات شيار داري از جنس چدن ، تفلون یا … وجود دارد که مواد غذايي جهت گريل کردن روي آن ها قرار مي گيرند . لازم است ديواره داخلي گريل هاي برقي ، خاصيت نچسب بودن داشته باشد تا مواد غذايي به آن ها نچسبد و به راحتي جدا شود. استفاده از اين دستگاه ها علاوه بر اينکه مواد غذايي را با روشي سالم تر از سرخ کردن براي شما طبخ مي کنند ، تا حد زيادي شما را در استفاده از روغن بي نياز مي کنند. کافی است این دستگاه ها را روشن کنید و صبر کنید تا به دمای مناسب برسند ، سپس می توانید مواد غذایی را درون آن ها قرار دهید و اقدام به گریل کردن آن ها کنید. اين وسايل پرکاربرد امروزه به وفور در بازار يافت مي شوند و شما مي توانيد متناسب با بودجه و نياز خود ، يکي از آن ها را خريداري کنيد.
قابليت تنظيم حرارت
حرارت لازم براي پختن مواد مختلف با يکديگر متفاوت است و براي خوب پخته شدن مواد غذايي لازم است بر اساس حجم و نوع به آن ها حرارت داده شود، لذا قابليت تنظيم حرارت يکي از مهمترين قابليت هاي گريل هاي برقي به شمار مي رود. با استفاده از اين قابليت که در برخي از گريل ها وجود دارد ، مي توانيد مواد غذايي را با حرارت مورد علاقه خود بپزيد و کیفیت آشپزی خود را تا حد زیادی بالا ببرید.
توان مصرفي
همانطور که پيش از اين نيز گفتيم ، دستگاه هاي گريل برقي ، عمل گريل کردن را به وسيله برق انجام مي دهند. توان مصرفي هر وسيله برقي يکي از مهم ترين ويژگي هاي آن است . توان گريل هاي برقي ، همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات بيان مي شود. اين مشخصه در هر دستگاه برقي ، رابطه مستقيمي با قيمت دستگاه و همچنين مصرف برق آن دارد. توان گريل هاي برقي معمولا بين 700 تا 3000 وات است. در نظر داشته باشيد که هرچه توان دستگاه بيشتر باشد ، مصرف انرژي آن نيز بيشتر است.
ساير قابليت ها 
نمايشگر : در برخي از گريل هاي برقي ، يک نمايشگر قرار داده شده است که شما مي توانيد وضعيت دستگاه را در آن مشاهده کنيد، ميزان حرارت دستگاه را تغيير دهيد و برنامه هاي پخت را مشاهده و انتخاب کنيد.
سيستم يخ زدايي مواد غذايي : يخ زدايي مواد غذايي يکي از امکانات بسيار مفيد برخي از گريل هاي برقي است که شما به کمک آن مي توانيد بدون ايجاد تغييرات مضر در مواد غذايي ، مواد غذايي منجمد خود را که در فريزر قرار داده ايد يخ زدايي و استفاده کنيد. توجه کنيد که زمان يخ زدايي بسته به نوع و حجم مواد غذايي و همچنين توان گريل برقی متغير است.
شستشوي آسان : يکي از مهمترين ويژگي گريل هاي برقي ، آسان بودن شستشوي آن هاست. صفحات برخي از گيرل هاي برقي قابل جداسازي و شستشو است که کار شما را در نظافت دستگاه بسيار ساده مي کند.
شرکت هاي سازنده
دستگاه هاي گريل برقي توسط شرکت هاي مختلفي ساخته مي شوند. محصولات هر کدام از اين شرکت ها طرفداران خاص خود را دارد و مي توان گفت که کيفيت محصولات تا حد زيادي به شرکت سازنده آن ها باز مي گردد. از ميان شرکت هاي زيادي که دست به توليد گريل هاي برقي زده اند ، برخي از شرکت هاي مشهور و پرطرفدار را براي شما ذکر مي کنيم : برويل (breviile) ، بوش (Bosch) ، پارس خزر (Parskhazar) ، تفال (tefal) ، دلونگي (Delonghi) ، فلر (feller) و…
گارانتي 
گارانتي و خدمات پس از فروش مناسب از مهم ترين مواردي است که در هنگام خريد هر دستگاه برقي لازم است مورد توجه قرار دهيد. سعي کنيد حتما گريل برقي مورد نظر خود را از شرکتي تهيه کنيد که خدمات پس از فروش مناسبي به مشتريان ارائه مي کند. در هنگام خريد نوع و مدت گارانتي را از فروشنده جويا شويد. 
قيمت 
قيمت يکي از عوامل موثر در خريد هر دستگاهي است. با توجه به تنوع قيمت ها در بازار ، در بسياري از موارد ، قيمت دستگاه مهم ترين ملاک انتخاب به شمار مي رود. مي توان گفت که قيمت دستگاه ها رابطه مستقيمي با ميزان کيفيت و امکانات آن ها دارد. قيمت گريل هاي برقي به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله اين عوامل مي توان به توان مصرفي ، قابلیت تنظیم حرارت ، شرکت سازنده ، قابليت ها و … اشاره کرد. قيمت گريل هاي برقي در بازار ايران بين 80 هزار تومان تومان تا 2 ميليون تومان است.
سعي کنيد پيش از خريد حتما بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين در هنگام خريد به گارانتي بودن دستگاه توجه داشته باشيد. سعي کنيد دستگاهي را تهيه کنيد که نياز هاي شما را برآورده کند ، همچنين از هزينه کردن بابت امکاناتي که ممکن است هرگز از آن ها استفاده نکنيد ، بپرهيزيد.
[kkstarratings]