نکات و راهنمای خرید اینترنتی اسپیکر

اسپیکر ها یا بلندگو ها ، وسایلی برای پخش صدا هستند. بعضی از وسایل الکترونیکی مانند رایانه ها و تلفن های همراه ، دارای بلندگو هستند و به وسیله آن صدای فیلم ها ،آهنگ ها و صدای مکالمات را برای شما پخش می کنند .اسپیکر موبایل ها معمولا کوچک است و صدا های قوی و بلندی تولید نمی کند . اسپیکر های مورد استفاده در رایانه ها ، از وسایل جانبی مهم آن ها هستند . اسپیکر ها ، انواع مختلفی دارند و در ابعاد مختلف تولید شده اند . برای خرید یک اسپیکر مناسب باید انواع و ویژگی های آنها را بشناسید . این دستگاه ها مشخصات مختلفی دارند که ما آن ها را یک به یک برای شما شرح می دهیم.

انواع اسپیکر ها
1- اسپیکر های سراوند : اسپیکر های صدای فراگیر یا سراوند ، کیفیت بالایی دارند و می توانید با آنها به تماشای فیلم ها با کیفیت صدای بالا بنشیند.

2- اسپیکر های قابل حمل ( Dock ) : این دسته از اسپیکر ها ، سبک هستند و همانگونه که از نامشان پیداست ، می توان آنها را به راحتی جا به جا کرد . این سیستم ها ، دارای رابط مخصوص اتصال به موبایل هستند که به وسیله آنها می توانید در هر جا ، مشغول گوش دادن موسیقی با صدای بلند شوید.

3-اسپیکر های بی سیم : این نوع اسپیکر ها برای افرادی مناسب اند که دوست دارند همواره یک اسپیکر را به همراه خود داشته باشند و از آن برای گوش دادن به موسیقی و … استفاده کنند . این نوع اسپیکر ها ، سیم ندارند و بیشتر آنها برای تامین برق از باتری استفاده می کنند ، همچنین برای اتصال به وسایل الکترونیکی مثل موبایل از راه های ارتباطی بیسیم مانند بلوتوث و وایفای بهره می گیرند. اسپیکر های قابل حمل ، همچنین دارای پورت USB و شیار کارت حافظه هستند.

4- ساندبار ها : ساندبار ها یا میله های صدا ، سیستم های صوتی نسل جدید هستند. اسپیکر های ساندبار ، به صورت میله هایی ساخته شده اند و می توانند صدای با کیفیت عالی را برای شما فراهم کنند. بعضی از آنها دارای بلوتوث و وایفای برای پشتیبانی از تمام دستگاه های الکترونیکی هستند.

5- اسپیکر های ساندبیس : این اسپیکر ها ، بیشتر برای تلویزیون ها قابل استفاده هستند و ضمن اینکه حجم زیادی را اشغال نمی کنند ، صدای با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهند. برخی از این اسپیکر ها نیز ، به بلوتوث و وایفای مجهز شده اند.

6-اسپیکرهای قابل نصب ( Architectural ): این اسپیکر ها ، قابلیت نصب درون دیوار و اتصال به سقف را دارند ، اگر از فضای زیادی برخوردار نیستید ، این نوع اسپیکر ها بسیار می توانند به شما کمک کنند.

7- اسپیکر های مخصوص کامپیوتر : این اسپیکر ها معمولا از 2 یا 3 کانال تشکیل می شوند و در چند سوی کامپیوتر های شما قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که فرکانس آنها ، موجب آسیب وارد کردن به اجزای دیگر کامپیوترمانند مانیتور نمی شود. این اسپیکر ها معمولا از رابط 5/3 میلیمتری برای استفاده به رایانه ها ، بهره می گیرند.

قدرت اسپیکر ها
قدرت اسپیکر ها یا وات خروجی آنها ، مهمترین ویژگی اسپیکر هاست. هرچقدر وات خروجی اسپیکر ها بیشتر باشد، قدرت اسپیکر بالاتر است. این مقدار به دو صورت وات اسمی و وات واقعی روی اسپیکر ها درج می شود که عدد کمتر ، بیان کننده وات خروجی واقعی است.

فرکانس اسپیکر ها
این مقدار با واحد هرتز اندازه گیری می شود وبه صورت ( xx HZ -XXXXX HZ ) نشان داده می شود. عدد بزرگتر در واقع فرکانسی است که اسپیکر می تواند در آن محدوده ، حجمی از صدا ایجاد کند . عدد کوچکتر نشان دهنده عمق باس ( صدای بم ) است. هر چه این عدد کمتر باشد ، باس عمیق تری را شاهد خواهید بود.

حساسیت اسپیکر ها
این معیار که با واحد db/W ( دسیبل بر وات ) اندازه گیری می شود ، کیفیت رابطه بین اسپیکر و پخش کننده صدا است. این حساسیت معمولا حدود 90 دسیبل بر وات است که مقدار مناسبی است .در هدست ها تا 120 دسیبل بر وات نیز قابل دسترسی است.
تعداد کانال ها : تعداد کانال های اسپیکر ها ، همان تعداد بلندگو های مجموعه است که به صورت X:x نشان داده می شوند.عدد بزرگتر ، نشان دهنده تعداد بلندگو ها و عدد کوچکتر ، نشان دهنده تعداد ساب ووفرها ( کانال های صدای بم ) است.
اگر به دنبال یک اسپیکر مناسب برای رایانه خود هستید ، پیشنهاد ما اسپیرکر هایی با 3 کانال ( 2 بلندگو و یک ساب ووفر ) است . این نوع اسپیکر ها ، کیفیت خوب صدا را با حجمی مناسب در اختیار شما قرار می دهند.

 

[kkstarratings]