راهنمای خرید بخارشوی 
بخارشوی
آراستگی و نظافت خانه ، امري بسیار ضروری است ولازم است در هر خانه ای انجام شود. از ديرباز تا کنون انسان ها ، از روش ها و وسايل مختلفي براي تميز کردن و نظافت محل زندگی خود استفاده کرده اند. از شاخ و برگ درختان گرفته تا جارو های دستی و جارو هاي برقي که امروزه به وفور در بازار یافت می شوند. يکي ديگر از وسايلي که امروزه جهت نظافت خانه مورد استفاده قرار مي گيرد ، بخارشوی ها هستند. بخار شوی ها وسايلي هستند که با استفاده از بخار و گاهی ترکيبي از بخار آب و مواد شوينده ، اقدام به تميز کردن سطوح مختلف مي کنند. با اينکه چند سالي بيشتر از عرضه اين دستگاه ها نمي گذرد اما طرفداران زيادي را در بازار هاي ايران و جهان پيدا کرده اند. در مطلب زير قصد داريم تا با معرفي بخارشوي ها و ويژگي هاي مختلف آن ها ، شما را در خريد يک بخارشوي مناسب ياري کنيم . پس اگر قصد خريد يک بخارشوي را براي نظافت خانه خود داريد ، تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.
بخارشوي ها چگونه کار مي کنند ؟ 
ابتدا بهتر است با شيوه کار اين دستگاه های پرکاربرد آشنا شويم. برای استفاده از این دستگاه ها ابتدا بايد مخزن اين دستگاه ها را پر از آب کنيد. آب قرار داده شده در اين مخزن تا بيش از 100 درجه گرم مي شود تا به حالت بخار در آيد. سپس بخارشوی اين بخار را با هوا مخلوط مي کند و يک هواي گرم داراي 4 تا 6 درصد رطوبت را با فشار زياد از دهانه خارج مي کند و اين هواي گرم سبب پاک شدن سطوح مختلف مي شود.
بخارشوي براي تميز کردن چه سطوحي مناسب است ؟ 
برخي از سطوحی که به وسيله بخارشوي مي توانيد به تميز کردن آن ها بپردازيد را براي شما ذکر مي کنيم. کف اتاق از جنس مشمع ، وينيل ، کاشي ، سنگ فرش، سراميک ، چوب و سيمان – سطح ديوار ها و سقف نقاشي شده يا پوشيده شده با کاغذ ديواري – وسايل چرمی و پلاستيکی مسطح ، پنجره های عمودی و کرکره ای – شيشه پنجره ها و همچنين آيينه ها – سطح صفحه اجاق گاز و بخاری ها – سطوح کابينت ها ، اپن ، سينک ظرفشويي و ديگر سطوح آشپزخانه – سطح حمام از جنس کاشي و پورسلين و در و دوش حمام – سطوح فايبرگلاس – سطوح داخلي و خارجی خودرو و موتور سيکلت.
انواع بخارشوي
1- تی بخارشوي : اين بخارشوي ها ، دسته ای متصل به بدنه دارند. اين بخارشوی ها بيشتر براي تميز کردن سطوح کف مانند سراميک ، سنگ ، کاشي و … مورد استفاده قرار مي گيرند. شکل ظاهري اين بخارشوي ها همانند جاروبرقی های معمولی است.
2- بخارشوي دستي : اين بخارشوي ها ، از ابعاد کوچک تر و وزن کمتري نسبت به سايرين برخوردارند و براي تميز کردن گاز ، کاشي هاي ديوار ها و کابينت ها مناسب اند. اين بخارشوي ها براي تميز کردن کف و ديوار ها کابردی ندارند.
3- بخارشوي چند کاره : اين بخارشوي ها ، درواقع يک وسيله همه کاره نظافت خانگي هستند. اين نوع بخارشوي ها ، جايگزين مناسبي براي جاروبرقي ها به شمار مي روند. همانطور که از نام اين بخارشوي ها مشخص است ، داراي قابليت تميز کردن تمام سطوح از جمله کف و ديوار ها و وسايل مختلف هستند.
قدرت توليد بخار 
قدرت توليد بخار ، مهمترين ويژگی هر بخار شوي است . اين قدرت را با واحد «بار» اندازه گيری مي کنند. بالاتر بودن قدرت توليد بخار به معنای بيشتر بودن فشار بخار و همچنين بيشتر بودن قدرت پرتاب بخار است. قدرت توليد بخار دستگاه های بخارشوی بين 2 تا 10 بار است. توان پيشنهادی ما برای مصارف خانگی توان 3.5 تا 8 بار است.
ظرفيت 
ظرفيت بخارشوي ها همان گنجايش مخزن آن هاست. گنجايش مخزن بخارشوی های رايج در بازار بين 300 ميلي ليتر تا 3 ليتر است. بخار شوي ها به طور ميانگين يک چهارم ليتر در ساعت مصرف می کنند. يکی از امکاناتي که مخزن بخارشوي ها لازم است داشته باشد ، امکان اضافه کردن آب هنگام کار با دستگاه است. پیشنهاد ما برای مصارف خانگی بخارشوی با مخزن حدود 1.5 لیتر است.
توان 
توان بخارشوي بیانگر سرعت آن در زمينه توليد بخار و همچنین میزان مصرف انرژی آن است. اين دستگاه ها تواني بين 1000 تا 3000 وات دارند. بالاتر بودن توان دستگاه ، به معنای سرعت بيشتر آن در ايجاد بخار است. همچنين بايد در نظر داشته باشيد که هرچه توان دستگاه بيشتر باشد ، ميزان مصرف برق آن نيز بيشتر است. توان پيشنهادي ما براي مصارف خانگي تواني بين 1500 تا 2500 وات است.
ساير قابليت ها 
جدا شدن لوله از بدنه : قابليت جداشدن لوله از بدنه به شما امکان حمل و نقل راحت تر بخارشوي را مي دهد.
محفظه سيم و جمع شدن خودکار : برخي از بخارشوي ها داراي محفظه اي براي نگهداري سيم هستند که شما را از شر پيچيده شدن سيم مي رهاند. در برخي از آن ها نيز مي توانيد با فشردن يک دکمه سيم را به طور خودکار جمع کنيد.
روشن و خاموش شدن خودکار : اين قابليت موجب می شود تا زماني که حرارت به حد مشخصی رسيد ، بخارشوي خاموش شود و پس از افت دمای آب ، دوباره به صورت خودکار روشن گردد. اين قابليت ، در حفظ ايمني دستگاه و مصرف برق تاثير بسيار زيادی دارد.
بخارشوی هاي مکش دار : اين بخارشوی ها علاوه بر قابليت پرتاب بخار ، قابليت مکش بخار نيز دارند ، يعني پس از شستشوي سطوح مختلف با بخار ، رطوبت آلوده باقی مانده را به داخل خود مي کشند . در اين بخارشوي ها دو مخزن تعبيه شده که يکي جهت نگهداری آب تميز و ديگري محل جمع آوری آب کثيف است.
قفل کودک : قفل کودک قابليتي است که با فعال کردن آن مي توانيد از عدم توانايي کودکان در روشن کردن دستگاه اطمینان حاصل کنید. با توجه به اينکه اين دستگاه ها با آب داغ کار مي کنند ، وجود قفل کودک در آن ها بسيار ضروري به نظر مي رسد.
تنظيم کننده فشار بخار مخزن : اين قابليت موجب مي شود تا هنگامي که در مخزن را باز مي کنيد ، بخار به يکباره از آن خارج نشود و همين امر سبب افزايش ايمني دستگاه مي شود و شما را در برابر خطر سوختگي احتمالي در امان نگه مي دارد.
نشانگر ميزان آب مخزن : برخي از بخارشوی ها قابليتي دارند که در آن ميزان آب موجود در مخزن به شما اعلام مي شود تا در صورت لزوم ، اقدام به پرکردن دوباره مخزن کنيد.
تنوع سري ها : بخارشوي ها معمولا داراي چندين سري مختلف براي شستشوي سطوح مختلف هستند. مثلا سري هاي جداگانه براي شستشوي سطوح سراميکي ، شيشه اي و …
شرکت هاي سازنده 
شرکت های سازنده بخارشوی ها عبارتند از پارس خزر ، توليپس ، دلونگي ، کرشر ، فيليپس ، هاردستون ، سرجيو و … که هرکدام کيفيت و طرفداران خاص خود را دارند.
قيمت 
عوامل موثر در قيمت بخارشوی ها را مي توان شرکت سازنده ، قدرت توليد بخار ، توان ، ظرفيت و از همه مهم تر نوع آن برشمرد. قيمت بخارشوی های رايج دربازار بين 150 هزار تومان تا 7 ميليون تومان است.
بهتر است پيش از خريد نوع بخارشوی مورد نيازتان را با توجه به موارد استفاده تان مشخص کنيد و با توجه به نيازتان ، يکي از انواع آن ها را انتخاب کنيد. اگر نيازداريد که تمام سطوح را به وسيله بخارشوي تميزکنيد ، پيشنهاد ما بخارشوي هاي چند منظوره است.
[kkstarratings]