راهنمای خرید بندرخت
[kkstarratings]

نظافت لباس ها امري بسيار مهم است که به طور مستقيم با سلامتي افراد در ارتباط است. همه ما لباس هايمان را هر چند وقت يکبار مي شوييم تا آلودگي هاي موجود در آن ها از بين بروند. پس از شستن لباس ها ، لازم است مدتي آن ها را در معرض هواي آزاد يا نور خورشيد قرار دهيم تا به طور کامل خشک شوند. براي خشک کردن لباس ها معمولا آن ها روي بند مي اندازند. اما امروزه در بسياري از خانه ها (مخصوصا برخی از خانه هاي آپارتماني) امکان نصب بند به شیوه گذشته وجود ندارد. به همين دليل، انواع جديدي از بند رخت ساخته و روانه بازار شد که ضمن اينکه فضاي کمي اشغال مي کنند، لباس هاي شما روي آن ها به راحتي خشک مي شوند. در ادامه قصد داريم به معرفي اين بند رخت ها بپردازيم ، چنانچه قصد خريد اين بند رخت ها را داريد ، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

انواع بند رخت
1-بند رخت هاي معمولي : نوع معمول بندرخت ها همان بندرخت هاي طنابي شکل است که در فضاي آزاد بين دو نقطه در ارتفاع 1 تا 2 متر بسته مي شوند و لباس ها روي آن ها آويزان مي شوند. همانطور که پيش از اين نيز گفتيم اين بند رخت ها ، به دلیل طول زیاد در همه خانه ها قابل استفاده نيستند.

2- بند رخت هاي ديواري : اين بند رخت ها ، از طرف به وسيله پيچ به ديوار متصل مي شوند و شما مي توانيد آن ها را در هر فضايي نصب کنيد. از مزاياي اين نوع بند رخت مي توان به پيچ کنترل اشاره کرد. پيچ کنترل به شما کمک مي کند تا بند رخت را با طول دلخواه تنظيم نماييد. يکي از مهم ترين ويژگي هاي اين نوع بندرخت ، چند رشته اي بودن آن هاست. درواقع اين نوع بند رخت ها داراي چند رشته هستند که به صورت موازي در کنار يکديگر قرار گرفته اند. در حقيقت در يک بند رخت به سه رشته که طول آن 4 متر است ، شما فضايي معادل 12 متر (3*4) را براي آويزان کردن لباس در اختيار داريد. از معايب اين نوع بند رخت به اين مسئله مي توان اشاره کرد که براي استفاده از آن ها حتما بايد دو طرف آن ها را به ديوار متصل کنيد.

3- بند رخت هاي ايستاده : اين بند رخت ها روي زمين قرار داده مي شوند. بند رخت های ایستاده (شبکه ای) از دو بخش پايه و شبکه نصب لباس تشکيل شده اند. شبکه ي فلزي که داراي چند بخش براي آويزان کردن لباس است ، روي پايه ها قرار داده شده است و شما مي توانيد در مواقع دلخواه آن ها را باز و لباس هاي خود را روي آن ها نصب کنيد. به طور کلي يکي از معايب اين نوع بند رخت ها اين است که فضاي زيادي را اشغال مي کنند. در حالت باز شده گاهي طول آن ها به 2 متر نيز مي رسد. جنس اين بندرخت ها را معمولا از جنس فلز ضد زنگ ( استيل) مي سازند تا در برابر رطوبت لباس ها دچار زنگ زدگي و خوردگي نشوند. به طور کلي قيمت اين نوع بند رخت ها از انواع ديگر بيشتر است.

وزن قابل تحمل
حداکثر وزني از لباس ها که بندرخت بدون آسيب ديدن مي تواند تحمل کند ، وزن قابل تحمل آن ناميده مي شود. البته در نظر داشته باشيد که اين وزن بيانگر وزن لباس هاي خيس است، زيرا وزن لباس هاي خيس ، از لباس هاي خشک بيشتر است. حداکثر وزن قابل تحمب بندرخت ها بين 5 کيلوگرم تا 20 کيلوگرم است.
شرکت هاي سازنده
با توجه به اينکه بند رخت ها معمولا ساختار ساده اي دارند و توليد آن ها آسان است ، شرکت هاي زيادي در زمنيه ساخت آن ها فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها ، محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده است که هر کدام تا حدودي نظر مشتريان را به خود جلب کرده است. برخي از شرکت هاي سازنده بند رخت ها عبارتند از لايف هايت، جيمي، ميلن، هنري، راين، رزنبال، زيباسازان، جاس ، سام ست، ايپک، آرتيکس، يورک ، باريکو، براسيانا و …
قيمت
قيمت بندرخت ها معمولا زياد نيست به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله اين عوامل مي توان به نوع بند رخت ، ابعاد ، مواد سازنده، شرکت سازنده، وزن قابل تحمل و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت بندرخت در بازار ايران بين 10 هزار تومان تا 600 هزار تومان است.
پيشنهاد مي کنيم پيش از خريد حتما ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين بهتر است قبل از خريد ، نوع و ابعاد بندرخت مورد نيازتان را با توجه به فضاي خانه خود انتخاب کنيد. اگر فضاي کافي در اختيار داريد ، پيشنهاد ما استفاده از بند رخت هاي ايستاده است. اما چنانچه فضاي کافي نداريد ، مي توانيد از بند رخت هاي ديواري استفاده کنيد.