نکات و راهنمای خرید اینترنتی تبلت

تبلت

تبلت ها اینروز ها جای زیادی درمیان مردم باز کرده اند و توانسته اند با وجود گوشی های هوشمند توجه زیادی را به خود جلب کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که که بخواهید تبلت بخرید اما ندانید به چه نکاتی باید توجه کنید در این مطلب سعی میکنیم جز به جز شما را در خرید تبلت متناسب با سلیقه و نیازتان راهنمایی کنید.

هرچقدر صفحه نمایش در گوشی ها مهم است در تبلت دو برابر آن اهمیت دارد زیرا فیلم دیدن و کار با برنامه هایی مثل آفیس یا فوتوشاپ نیاز به صفحه نمایش با کیفیت دارد. علاوه بر رزولوشن به تراکم پیکسلی هم دقت کنید که هرچه بیشتر باشد تصاویر با کیفیت تری را مشاهده خواهید. دیگر نکته مهم در خرید تبلت نوع پنل LCD آن است که دقت کنید به هیچ وجه پنل TFT نباشد زیرا مصرف باتری بسیار زیادی دارد و کیفیت آن هم خوب نیست . میتوان پنل های IPS Backlit و Amoled و رتینای آیپد بهترین پنل های موجود در بازار هستند

پردازنده ها

CPU و GPU مهمترین بخش تبلت هستند و همه ی بار پردازش به عهده ی آن هاست . انویدیا روی تراشه های تگرا خود مانور زیادی داده است و برخی بازی ها یا قابلیت هایی خاص در یک بازی فقط با پردازنده های تگرا در دسترس هستند. در GPU بعد از آن شاید مورد اعتماد ترین نام ادرنو باشد که توانسته تا حدی بهتر از Mali عمل کند و در کنار این ها GPU گمنام تر که کمتر توصیه میشود Power VR است. در خصوص CPU دقت کنید که اگر طرفدار اپل هستید که انتخاب چندانی پیش رو ندارید اما برای اندرویدی ها خیلی از مدل های مجهز به پردازنده Intel Atom هستند که از لحاظ قدرت پایین تر از cpu های سلرون که خود آن ها هم در رده ی کامپیوتر های شخصی ضعیف محسوب میشوند قرار میگیرند اما در تبلت احتمالا کار راه انداز هستند . اما اگر بخواهید تجربه یک پی سی را در تبلت خود داشته باشید باید سراغ مدل های معدود و گران قیمت مجهز به پردازنده های Core i بروید. این بستگی به خودتان دارد که چه نیازی از تبلت خود دارید اگر میخواهید با آن فیلم نگاه کنید و وبگردی کنید همان اینل اتم کاملا کارتان را راه خواهد انداخت اما اگر میخواهید با تبلت طراحی های ۲ بعدی یا ۳ بعدی کنید و از اپلیکیشن های مهندسی بهره ببرید بدون شک نیاز به یک تبلت قدرتمند ویندوزی خواهید داشت.
سیستم عامل

یکی از انتخاب هایی که میتواند تمام بخش های دیگر را تحت تاثیر خود قرار داهد. در رده ی تبلت های مقرون به صرفه و میان قیمت تنها انتخاب هایتان اندرویدی ها هستند ما توصیه میکنیم به فکر تبلت های ارزان قیمت با برند های تولید کننده عجیب و غریب و چینی نروید و کمی بیشتر پول خرج کنید تا کالای بهتری بخرید.
اگر بخواهید به انتخاب های گران قیمت تر فکر کنید میتوانید انتخاب خود را بین Windwos RT و Windows و Ios گسترش دهید . اول از همه باید بگوییم تبلت های دارای ویندوز RT ارزان تر از ویندوز های عادی هستند اما این ویندوزهای بیسیک هرگز تجربه و نرم افزارهای ویندوز های معمول را در اختیارتان قرار نمیدهند و باید مراقب باشید . اگر بودجه برایتان مهم نیست توصیه اول و آخر ما تبلت هایی با ویندوز های معمول است اما اگربرایتان مهم است اول آیپد ها را توصیه میکنیم و بعد هم اندرویدی های خوش قیمت .
میزان رم
در خرید تبلت حواستان به این یکی هم باید باشد . اینکه بتوانید بین برنامه های مختلف بدون کند شدن بچرخید و مثلا حین فیلم دیدن پاسخ پیام های تلگرام خود را بدهید و سپس فایلی را در آفیس ادیت کنید و باز به ادامه ی فیلم برگردید نیاز زیادی به رم دارد پس توصیه میکنم بیخیال تبلت های با زیر ۲ گیگابایت رم بشوید زیرا نیاز امروز حداقل ۲ گیگابایت رم است و اگر بتوانید تبلتی با ۳ گیگابایت رم یا بیشتر تهیه کنید ک خیالتان راحت میشود. البته میزان مصرف رم در اندروید و ویندوز های عادی بیشتر از Windows RT و Ios است و بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید.

نکات کوتاه دیگر
-لوازم جانبی مثل داک کیبورد در صورتی که کار با آفیس و تایپ زیاد ندارید آنقدرمهم نیستند که انتخاب های خود را محدود کنید
-در صورتی که نیاز به حمل و نقل زیاد تبلت دارید تبلت های ۷ تا ۸.۵ اینچی بهترین گزینه هستند
-قبل از خرید تبلت های ویندوزی مطمئن شوید که ویندوز عادی میخرید یا RT
-خیلی از تبلت ها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنند حواستان باشد حافظه داخلی آن برای شما کافی باشد
-قابلیت 3G و سیم کارت خوردن در زمان های نبود وایرلس بسیار کاربردی است تا حد امکان تبلت سیم کارت خور تهیه نمایید.

 

[kkstarratings]