راهنمای خرید شارژر فندکی

شارژر فندکی

ظرفيت باتري تلفن همراه ، از ويژگي های بسيار مهم تلفن های همراه است. مي دانيم هرچقدر هم که اين ظرفيت بالا باشد ، محدود است و باتری با توجه به ميزان استفاده شما از تلفن همراه ، مدتي مي تواند آن را روشن نگه دارد . به عنوان مثال باتري موبايل در عرض چند ساعت کار مداوم با وايفاي يا انجام بازی های حجیم گرافیکی ، به پايان مي رسد. از طرفي ممکن است شما فردي باشيد که دائما در سفر هستيد و يا به هر دليل ديگري فرصت اتصال گوشي خود به شارژ برق شهر را نداريد. در اين صورت چگونه مي توانيد گوشي خود را شارژ کنيد ؟ براي اين کار روش هاي مختلفي وجود دارد مانند خريد پاوربانک و يا استفاده از شارژر فندکي. اما در نظر داشته باشيد که خود پاوربانک ها هم نياز به شارژ دارند ، پس اگر مدت زيادی را در سفر هستید و وقت خود را در خودروی خود مي گذرانيد بهترين گزينه استفاده از شارژر فندکی است. ما مقاله زير را با موضوع راهنمای خريد شارژر فندکي تهيه کرده ايم و به شما توصيه مي کنيم که اگر قصد خريد يک شارژر فندکي را داريد با ما تا پايان مطلب همراه باشيد.

 

شارژر فندکي چيست و چگونه کار مي کند ؟

اين دستگاه از دو بخش فندکي و خروجي USB تشکيل شده است . با اتصال اين دستگاه به قسمت فندکي خودرو ، اين وسيله با استفاده از باتري خودرو ، انرژي لازم براي شارژ کردن تلفن همراه را بدست مي آورد . اين دستگاه با ولتاژ ورودي 12 تا 24 ولت کار مي کند اما ولتاژ خروجي را تا 5 ولت پايين مي آورد تا قابل استفاده توسط پورت USB باشد.

جريان خروجي

اگر به شارژر موبايل خود نگاهي بيندازيد چند عدد روي آن مشاهده مي کنيد. عددي که معمولا در کنار يک حرف V بيان مي شود همان ولتاژ است که معمولا 5 ولت است. عدد ديگر که در کنار حرف A بيان مي شود همان شدت جريان خروجي است . در نظر داشته باشيد که هر تلفن همراه با توجه به ظرفيت باتری خود ، نيازمند يک جريان خاص است تا روند شارژ شدن خود را به درستی طی کند . اين مقدار معمولا 1 ، 1.5 يا 2.1 آمپراست. اين جريان به صورت تصادفي انتخاب نشده است و اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان کمتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، پر شدن شارژ بسيار زمان بر خواهد بود . بالعکس اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان خروجي بيشتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، سرعت شارژ افزايش خواهد يافت اما پس از چند بار استفاده از اين حالت ، کيفيت باتري شما به طرز قابل توجهي پايين مي آيد و باتري شما به تدريج معيوب خواهد شد. برخي از شارژر هاي فندکي داراي چند خروجي ، با جريان هاي متفاوت هستند که به شما اين امکان را مي دهند تا گوشي تان را با جريان مختص به خودش شارژ کنيد و علاوه بر کاهش زمان شارژ ، سلامت باتري موبايل شما را نيز تضمين مي کنند.

پورت خروجي

پورت خروجي شارژر هاي فندکي همان USB است و شما مي توانيد با اتصال يک کابل USB – USB mini (برای اکثر گوشی های اندروید) و يا يک کابل USB – Lightning (برای گوشی های اپل) به شارژرفندکی، تلفن همراه خود را شارژ کنید. اين کابل در برخي از شارژر ها وجود دارد و در برخي ديگر نيز عرضه نمي شود و شما بايد خودتان کابل یا رابط مورد نيازتان را تهيه کنيد.

 

MP3 – player

برخي از شارژر هاي فندکي علاوه بر امکان شارژکردن موبايل ، داراي قابليت پخش موسيقي نيز هستند و شما با اتصال کارت حافظه يا فلش مموري به آن ها مي توانيد به گوش دادن موسيقي بپردازيد. همچنين برخي از آن ها را مي توانيد به وسيله بلوتوث به ساير دستگاه هاي خود مانند موبايل ، تبلت و … متصل کرده و آهنگ هاي موجود در آن ها را پخش کنيد يا با استفاده از بلندگو هاي ماشين به مکالمه بپردازيد.

شرکت هاي سازنده

از ميان شرکت هايي که دست به توليد شارژر هاي فندکي زده اند ، مي توان گفت که شارژر هاي ساخته شده توسط شرکت هاي energizer , Belkin , scosche , aukey و anker کيفيت مناسبي دارند. شرکت سازنده يکي از مشخصه هايي است که در هنگام خريد حتما بايد آن را جدي بگيريد ، زيرا شرکت هاي مختلفي اين دستگاه ها را ساخته اند و برخي از آن ها فاقد کيفيت مناسب هستند و پس از مدت کوتاهي کارآيي خود را از دست مي دهند.

قيمت
قيمت اين وسايل کاربردی معمولا از 15 هزار تومان تا 150 هزارتومان متغیر است . اين اختلاف قيمت به عوامل متعددي مانند شرکت سازنده ، امکانات پخش موسيقي ، تعداد پورت هاي خروجي ، تنوع جريان هاي خروجي و …. بستگي دارد .

اگر شما صرفا نياز به يک شارژر فندکي داريد تا با آن گوشی خود را شارژ کنید ، يک شارژر فندکی ساده با قيمت حدود 20 هزارتومان نيز براي شما مناسب است و نيازي نيست که حتما يک شارژر فندکي گران قيمت تهيه کنيد.

به شما توصيه مي کنيم پيش از خريد ، ابتدا ولتاژ و جريان شارژر گوشي خود را بررسي کنيد و شارژر فندکي را متناسب با آن ها تهيه کنيد تا کارآيي و سلامت باتري خود را تضمين کنيد . مهم است بدانيد که ولتاژ ورودي 12 ولت مخصوص ماشين هاي سواري است و اگر شما راننده يک ماشین سنگین مانند کاميون ، اتوبوس و … هستيد ، در نظر داشته باشيد که شارژر فندکي شما بايد از ولتاژ ورودي 24 ولت نيز پشتيباني کند.

 

[kkstarratings]