راهنمای خرید شکم بند

[kkstarratings]
بعد از زایمان خانم ها در اندام خود با تغییراتی اساسی مواجه میشوند که گاهی برایشان غیر قابل تحمل است . زمان بارداری پوست شکم درست مثل بادکنکی که کاملا پر از باد شده،کشیده می شود و با به دنیا آمدن بچه، این بادکنک پر از باد،یکباره خالی می شود و نسبت به حالت اول و پیش از بارداری،پوست شل و کشیده ای پیدا می کند که برای بیشتر خانم ها ناخوشایند است. پس از زایمان ماهیچه های شکم کاملا شل می شوند و پوست اضافی زیادی باقی می ماند . همه خانم ها تمایل دارند که به وزن قبل از بارداری خود برگردند و نگران هستند که این کار چه مدت طول خواهد کشید. بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع تر آن کمک می کند. از قدیم هم این رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادربزرگ ها به دختران خود می گفتند که پس از زایمان شکم شان را با یک پارچه محکم ببندد. ولی در سال های اخیر شکم بند هایی به بازار آمده اند که مخصوص همین کار هستند و شما می توانید آنها را پس از زایمان بپوشید.نکته اصلی استفاده صحیح از این شکم بند ها است. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد شکم بند را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد شکم بند را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

فواید و بهترین زمان استفاده از شکم بندها
برای خانم هایی که زایمان نموده اند یک روز بعد از زایمان یا این که هر زمان که پزشک اجازه بدهد بهترین وقت برای استفاده از شکم بند هست که توصیه میشود از آن حداقل به مدت 9-8 هفته پس از زایمان استفاده کنند. از فواید آن هم میتوان به حمایت از کمر اشاره کرد،همچنین کمک می کند بدن مادر سریع تر به شکل قبل از بارداری برگردد، شکم و ستون فقرات را صاف می کند، مانع از رشد سلول های چربی می شود، ورم رحم را کاهش می دهد. در دوران بارداری نیز شکم بند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد شکم بند، رحم را بدون اینکه به آن فشاری بیاورد از پائین به طرف بالا نگهداشته، نفس کشیدن را راحت می نماید، احساس فشار و سنگینی را کم میکند، حرکت نوزاد را در داخل شکم آسان می نماید و در حقیقت عمل عضلات پائین شکم را انجام می دهد و بدین ترتیب سبب استراحت عضلات می شود.
تفاوت میان کمربند و شکم بند
مهمترین تفاوت میان کمربند و شکمبند نحوه طراحی آن می باشد. کمربند ها قسمت پشتی آن بزرگتر از قسمت جلویی آنها هستند.
همچنین شکم بند ها قسمت جلویی آنها بزرگت و مقاوم تر از پد پشتی می باشند که موجب جلوگیری از بروز صدمات احتمالی به جنین می شود.
از دیگر تفاوت میان آنها قسمت نوار کش و گنجایش شکم بند می باشد که از پشت بسته می شود اما مدل های کمری از جلو نگهدارنده است.
باید بدانیم که برخی مدل های شکم بند دارای پد های فنری حرفه ای برای کمر نیز هستند و کار کمربند و شکم بند را با یکدیگر انجام می دهند.
کمربند های بارداری با کمربند های لاغری نیز بسیار متفاوت هستند چرا که اندازه مدل های حاملگی قابل تغییر می باشند.
انواع شکم بندها
1-شکم بندهای لاغری: اینگونه کمربندها که هدف از بستن آنها لاغری و خوش فرم بودن بدن بخصوص ناحیه شکم و پهلوها هست به شدت در حال رواج است.

2-شکم بندهای حاملگی: این شکم بندها که برای بانوان حامله مناسب است هدف اصلی استفاده از آنها خوش فرم نگه داشتن و جلوگیری از افتادگی پوست می باشد.

3-شکم بندهای طبی: این نوع از شکم بندها که استفاده هایی مانند گرم نگه داشتن کلیه ها و یا سفت نداشتن بخیه ها بعد از عمل در ناحیه شکم دارند بیشتر توسط پزشکان توصیه می شوند.

شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد شکم بند فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها محصولاتي را توليد و روانه بازار کرده اند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. دکتر مد ، طب و صنعت ، ال پي ، اپو و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد شکم بند هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت شکم بند موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع شکم بند ، کيفيت ساخت شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت شکم بند در بازار ايران بين 30 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد.