راهنمای خرید فلاش تانک 
فلاش تانک
فلاش تانک بعنوان یک ابزار کارآمد است که در گذشته بیشتر بعنوان کالای لوکس مطرح بود، اما عوامل زیست و بخصوص کمبود آب و تغییر فرهنگ و عادات اجتماعی عواملی هستند که استفاده از این ابزار را بیش از پیش گسترش داده است. آمار نشان می‌دهد فقط 20 درصد مصرف آب در توالت‌ها صرف نظافت شخصی می‌شود و 80 درصد بقیه آبی است که در خروجی فلاش‌تانک‌ها و … مستقیماً به فاضلاب تبدیل می‌شود. فلاش تانک در گذشته بیشتر روی توالت فرنگی نصب میشد اما نصب آن در توالت های تخت نیز فراگیر شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این محصول بپردازیم تا شما را در خرید راحت تر آن همراهی کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید یک فلاش تانک دارید با ما همراه شوید. 
فلاش تانک و استفاده های آن
فلاش‌تانک يك منبع ذخيره آب از نوعی پلاستيك UPVC است که با لوله انتقال آب به كاسه توالت متصل مي‌شود. عملكرد آن به اين گونه است كه با كشيدن زنجير يا فشار دكمه تخليه آب سوپاپ تخلیه جابه‌جا شده و آب با فشار تخليه مي‌شود. آمارها نشان میدهد استفاده از این وسیله میتواند 50 تا 70 درصد مصرف آب در سیستم بهداشتی را کاهش دهد. در ادامه به بررسی انواع خاصی از فلاش تانک ها پرداخته ایم.
– فلاش تانک های دوقلو
با هر بار کشیدن زنجیر تمام آب واقع در مخزن تخلیه و تنها بخشی از آن کارکرد مفید خود را دارد. بر این اساس نوع خاصی از فلاش تانک ها با دو مخزن بزرگ و کوچک نیز وجود دارند که به فلاش تانک های دوگانه معروف اند.
هنگامی که شما نیاز به حجم کمی از آب داشته باشید دکمه مخزن کوچک و در غیر اینصورت دکمه مخزن بزرگتر را به کار میگیرید. حجم آب تخلیه شده بستگي به نوع برند دارد و به ترتيب ممكن است در حجم كم 5/2 تا 3 ليتر و در حجم آب زياد بين 4 تا 6 ليتر آب تخليه میكنند. با این روش حجم بالایی از آب صرفه جویی میشود.
– فلاش تانک آنتی باکتریال
اما بحث فلاش تانک آنتی باکتریال تفاوتی در مکانیزم را به دنبال ندارد بلکه در ساخت آن از مواد آنتی باکتریال استفاده میشود.
– فلاش تانک اتوماتیک
نوع دیگر فلاش تانک ها انواع اتوماتیک است. در این نوع، جریان آب با باز و بسته کردن درب توالت فرنگی برقرار میشود و با هر بار استفاده و بستن درب جریان آب برقرار میشود. همچنین میزان آب تخلیه شده نیز مقدار معینی دارد. این سیستم میتواند منجر به مصرف بهینه آب به میزان ۴۰% درصد شود.
– فلاش تانک توکار/روکار
عمده تفاوت فلاش تانک ها را باید در نوع روکار و توکار آن دید. در گذشته تمامی فلاش تانک ها به فرم روکار بودند. اما امروزه فلاش تانک هایی با قابلیت تعبیه در دیوار وجود دارند که مزیت های مختلفی به دنبال دارد که از جمله آنها میتوان به کاهش صدای کارکرد وسیله و کم شدن فضای اشغالی آن اشاره کرد.
دگمه تخلیه در این نوع، روی دیوار تعبیه میشود. بدون شک پیش از نصب باید فضای لازم در ساختمان و محل نصب تعبیه شده باشد و بهترین زمان نصب آن در هنگام ساخت بنا میباشد.
نوع خاصی از فلاش تانک ها نیز وجود دارند که آب حاصل از شستشو در روشویی را در خود ذخیره و در زمان لزوم تخلیه میکنند. با توجه به اینکه از ارتفاع برای تخلیه آب استفاده میکنند نمیتوان از این نوع برای توالت های تخت استفاده کرد و صرفا کاربری آن توالت فرنگی خواهد بود. مگر در مواقعی که با تغییرات بتوان کاربری ان را تغییر داد. 
تا اینجا با انواع فلاش تانک آشنا شدیم. اگر شما جایی را برای نصب فلاش تانک پیش بینی نکرده اید و برای اولین بار به دنبال نصب آن هستید باید از نوع توکار فاصله بگیرید. همچنین بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید میتوانید از نوع اهرمی یا اتوماتیک استفاده کنید. در کنار آن گزینه دیگر شما نوع دوگانه یا معمولی است که در نهایت فضا و بودجه شما تعیین کننده خواهد بود.
[kkstarratings]