نکات و راهنمای خرید اینترنتی پاوربانک

پاوربانک

ظرفيت باتري تلفن همراه ، از ويژگي هاي بسيار مهم گوشي هاست. ولي هر هرچقدر هم که اين ظرفيت بالا باشد ، محدود است و با توجه به ميزان مصرف شما ، مدتی را می تواند روشن باشد . به عنوان مثال باتری موبایل در عرض چند ساعت کار مداوم با وايفاي يا انجام باري هاي پرحجم ، به پايان مي رسد . از طرفي ممکن است شما فردي باشيد که دائما در سفر هستيد و يا به هر دليل ديگري فرصت اتصال گوشي خود به شارژ برق مستقیم را نداريد ، ممکن است به فکر خريد چند باتري يا حتي چند گوشي افتاده باشيد . اما با وجود پاوربانک ها نيازي به اين کار ها نداريد . پاوربانک ها وسايلي بسیار کاربردي هستند که با شارژ کردن آنها ، مي توانيد به نسبت ظرفيت آنها ، مقداري انرژي در آنها ذخيره کنيد و در زمان نياز ، آنها را به موبايل خود متصل کرده و آن را شارژ کنيد.

 

ظرفيت پاور بانک
ظرفيت پاوربانک مهمترين مشخصه آن است که رابطه مستقيمي با قيمت آن دارد . البته بسيار از پاوربانک ها ، ظرفيتي متفاوت با آنچه براي آنها بيان مي شود دارند . پس هر پاوربانک داراي يک ظرفيت اسمي و يک ظرفيت واقعي است . مثلا پاوربانک هايی دارای 16 هزار ميلي آمپرظرفیت اسمی ، می توانند حدود 12 هزار ميلي آمپر ظرفيت واقعی داشته باشند. امروزه پاور بانک هايي با ظرفيت 30 هزار ميلي آمپر و بالاتر نيز ساخته شده است که اين ظرفيت در اکثر آنها جنبه تبليغاتي دارد. ظرفيت پاوربانک مورد نظرتان را بر اساس تعداد دفعاتي که مي خواهيد گوشي تان را شارژ مي کنيد انتخاب کنيد . مثلا اگر گوشي شما داراي باتري 2000 ميلي آمپري است ، يک پاوربانک با ظرفيت واقعي 10 هزار ميلي آمپر مي تواند 5 بار به طور کامل گوشي شما را شارژ کند. پس اگر دفعات شارژ بیشتری بخواهید ، باید به ظرفیت های بالاتر فکر کنید.

جريان
شارژها معمولا داراي جريان هاي خروجي 1 يا 1.5 آمپر هستند.اين جريان به صورت تصادفي انتخاب نشده است و اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان کمتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، پر شدن شارژ بسيار زمان بر خواهد بود . بالعکس اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان خروجي بيشتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد ، سرعت شارژ افزايش خواهد يافت اما پس از چند بار استفاده از اين حالت ، کيفيت باتري شما به طرز قابل توجهي پايين مي آيد و باتري شما به تدریج معيوب خواهد شد. برخي از پاور بانک ها داراي چند خروجي ، با جريان هاي متفاوت هستند که به شما اين امکان را مي دهند تا گوشي تان را با جريان مختص به خودش شارژ کنيد و علاوه بر کاهش زمان شارژ ، سلامت باتري موبايل شما را نيز تضمين می کنند.

وزن و جنس بدنه
پاور بانک ها را معمولا از جنس پلاستيک مي سازند اما کيفيت ساخت در پاوربانک هاي مختلف متفاوت است. وزن پاور بانک ها با توجه به ظرفيتشان متفاوت است. اگر قرار است دائما پاوربانک را همراه خود داشته باشيد ، توجه به وزن آن بسيار مهم است و بايد پاوربانک با وزن مناسب خريداري کنيد تا در حمل و نقل آن احساس خستگي نکنيد.

شرکت سازنده
شرکت سازنده ، در میزان فاصله ميان ظرفيت اسمي و ظرفيت واقعي تاثیرگذار است . یعنی شرکت هایی که پاور بانک های با کیفیت می سازند ، معمولا ظرفیت واقعی یا ظرفیت اسمی نزدیک به ظرفیت واقعی پاور بانک را بیان می کنند و از ارائه اطلاعات غلط در مورد ظرفیت پرهیز می کنند. همچنین قیمت پاور بانک ها علاوه بر ظرفیت ، به برند آن ها نیز باز می گردد . محبوب ترين برند هاي سازنده ، ال جي ، سامسونگ و ريمکس و روموس هستند. اين شرکت ها معمولا از باتري هاي با کيفيت استفاده مي کنند.

ساير قابليت ها
چراغ قوه : اکثر پاوربانک ها داراي چراغ قوه هستند . اين چراغ قوه به منبع تغذيه پاور بانک ها متصل هستند .
قابليت شارژ با نور خورشيد : در برخي از پاوربانک ها ، سلول هاي خورشيدي قرار داده شده است که اين امکان را به شما مي دهد تا با استفاده از نور خورشيد شارژ کنيد.

نمايش ميزان شارژ :

در تعداد زيادي از پاور بانک ها ، LED هايي وجود دارد که ميزان شارژ را نشان مي دهند. همچنين در برخي از آن ها ، صفحه نمايشي به صورت ديجيتالي وجود دارد که ميزان شارژ را به شما نشان مي دهند.
مقاومت در دما هاي مختلف : برخي از پاوربانک ها در دما هاي مختلف کارايي خود را حفظ مي کنند و در شرايط مختلف دمايي ، تاثيري در کیفیت کار آن ها ايجاد نمي شود .
Overcharge :

برخي از پاور بانک ها پس از شارژ کامل ، اتصال برق را قطع مي کنند تا از کاهش عمر باتري جلوگيري کند.
سعي کنيد پيش از خريد پاور بانک ، ظرفيت مورد نيازتان و همچنين جريان مورد استفاده خود را معين کنيد تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه ، کارايي باتري تلفن همراه خود را نيز حفظ کنيد.

 

[kkstarratings]