راهنمای خرید پرینتر چاپ کارت

پرینتر چاپ کارت
در دنياي ديجيتال امروز کارت‌ هاي مقوايي و کاغذي استفاده خود را تا حدود زيادي از دست داده اند و جايشان را به کارت‌ هاي pvc داده اند. شاید بپرسید کارت PVC چيست ؟ همه شما حتما کارت هاي بانکي را ديده ايد و هر کدام چند تا از آن ها را در طول روز به همراه خود داريد. کارت هاي بانکي ، کارت اتوبوس يا مترو، کارت پرسنلي و شناسايي ، کارت حضور و غياب و … همه انواعي از کارت هاي PVC هستند. همه کارت هاي PVC را مي توان با قراردادن يک تراشه‌ ي الکترونيکي کوچک در آن ها به کارت هايي هوشمند تبديل کرد. اما سوال اينجاست که چگونه مي توان کارت هاي PVC را تهيه کرد ؟ براي چاپ اين کارت ها از پرينتر هاي خاصي استفاده مي شود که به آن ها پرينتر چاپ PVC مي گويند. اين پرينتر ها تفاوت زيادي با پرينتر هاي معمولي چاپ روز کاغذ دارند. احتمالا زماني که کارت پرسنلي يا کارت بانکي برايتان صادر شده يکي از اين پرينتر ها را ديده ايد. يکي از مهم ترين تجهيزات فروشگاهي که براي اکثر مشاغل و موسسات و فروشگاه ها مي تواند کاربردي باشد، دستگاه پرينتر PVC است. براي استفاده از پرينتر چاپ کارت PVC بايد درايور پرينتر PVC را در اختيار داشته باشيد. شيوه کار اين دستگاه توسط کارشناسان شرکت سازنده پرينتر ها که پرينتر چاپ کارت PVC خود را را از آنجا تهيه کرده ايد به شما آموزش داده مي شود. در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد پرينتر هاي PVC را به شما ارائه کنيم. چنانچه شما به واسطه شغل خود به يک پرينتر چاپ کارت PVC نياز داريد ، پيشنهاد مي کنيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد تا به طور کامل با اين دستگاه ها آشنا شويد و بتوانيد خريدي آگانه انجام دهيد.

عملکرد پرينتر چاپ کارت پي وي سي pvc
پرينترهاي pvc معمولا به سه روش عمل مي ‌کنند که در ادامه آن ها را به شما معرفي مي کنيم:1- چاپ نزديک به انتها : ارزان‌ ترين نوع پرينتر ها به اين صورت چاپ مي کنند در اين نوع چاپ حدود 5 ميلي متر از انتهاي کارت خالي مي ماند و قابل چاپ نيست.
2- چاپ مستقيم به کارت: در اين نوع پرينترها انتهاي چاپ‌ کننده دقيقا روي کارت قرار مي گيرد. اين پرينتر ها به دليل قيمت مناسب محبوب‌ ترين نوع پرينتر هاي چاپ کارت pvc بين کاربران هستند. همچنين بيشتر پرينتر هايي که براي صدور کارت شناسايي استفاده مي شوند از اين نوع هستند.
3-چاپ انتقال معکوس : از اين نوع پرينتر هاي PVC براي چاپ با کيفيت بسيار بالا يا چاپ از لبه نيز استفاده مي شود. در اين نوع چاپ به علت استفاده از فيلم، هيچگونه حاشيه‌ اي در اطراف کارت باقي نمي ‌ماند.
تکنولوژي هاي پرينتر هاي چاپ کارت PVC
پرينتر هاي پي وي سي از دو تکنولوژي رايج استفاده مي کنند که آن ها را در ادامه معرفي مي کنيم.
1- پرينتر چاپ کارت پي وي سي با تکنولوژي مستقيم : اين مدل از پرينتر هاي چاپ PVC همانطور که از نامشان پيداست ، به صورت مستقيم (با قرار گرفتن هد چاپ ، ريبون ، کارت) از طريق گرما اطلاعات را بر روي کارت انتقال مي دهند. تکنولوژي چاپ مستقيم از کناره هاي کارت چند ميکرون لبه سفيد مي دهند که اين لبه سفيد به خاطر آسيب نديدن هد چاپ در پروسه چاپ مي باشد. پرينتر هاي چاپ مستقيم ، معمولا قيمت مناسب تري نسبت به نوع ديگر دارند.
2- پرينتر چاپ کارت پي وي سي با تکنولوژي غير مستقيم : اين مدل از پرينتر هاي PVC با توجه به نامشان به صورت غير مستقيم (قرار گرفتن هد چاپ ، ريبون ، فيلم )از طريق گرما اطلاعات را بر روي فيلم انتقال داده و سپس بر روي کارت با درجه حرارتي بيش از 185 درجه سانتي گراد انتقال مي دهند. فرق اين پرينتر ها با نوع قبل اين است که در اين نوع تکنولوژي هد چاپ به هيچ عنوان با کارت در تماس نمي باشد. در اين تکنولوژي پرينتر هاي پاپ PVC ، چاپ به صورت لبه به لبه مي باشد و تمامي سطح کارت را مي پوشاند.

چاپ يک طرفه و دو طرفه
يکي از مشخصه هاي مهم پرينتر هاي چاپ PVC توانايي دستگاه در چاپ روي يک طرف کارت يا هر دو روي آن است. برخي از پرینتر هاي چاپ کارت در هر بار چاپ ، فقط يک سمت کارت را چاپ مي ‌کنند و حتي اگر قصد چاپ بر روي طرف مقابل را داشته باشيد، بايد کارت را مجدداً وارد دستگاه کنيد. نوع ديگر مي‌توانند همزمان روي هر دو سمت کارت عمليات چاپ مورد نظر شما را انجام دهند.
نرم افزار پرينتر هاي کارت PVC
معمولا براي چاپ روي کارت هاي PVC به وسيله پرينتر هاي چاپ PVC از نرم افزار هاي مخصوص به خود اين پرينتر ها استفاده مي شود. شما به وسيله اين نرم افزار چاپ کارت مي توانيد اطلاعات مورد نياز را وارد کرده و به راحتي آن ها را روي کارت چاپ کنيد. همچنين با اين نرم افزار هاي چاپ کارت PVC مي توانيد روي کارتهاي هوشمند نيز (داخل تراشه الکترونيکي يا نوار مغناطيسي) اطلاعات مورد نظر خود را وارد کنيد.
سرعت چاپ
يکي از عوامل موثر در تنوع قيمت چاپگر هاي کارت PVC ، اختلاف در سرعت چاپ آن هاست. سرعت چاپ به صورت کارت در ساعت بيان مي شود و بيانگر حداکثر تعداد کارت هايي است که يک پرينتر کارت PVC در يک ساعت مي تواند چاپ کند.
کيفيت چاپ
معمولا کيفيت چاپ پرينتر ها را با واحد dpi (نقطه در اينچ) نمايش داده مي دهند. اين عدد درواقع بيانگر تعداد نقاط چاپ شده در هر اينچ ، توسط پرينتر است. کيفيت چاپ اين چاپگر ها معمولا در حدود 300 تا 600 نقطه در اينچ است.
رنگ چاپ
پرينتر هاي چاپ کارت PVC معمولا دوحالت چاپ رنگي و سياه و سفيد را دارا هستند. معمولا سرعت چاپ سياه و سفيد و رنگي در اين پرينتر ها با يکديگر متفاوت است.
لايه لمينيت
لايه لمينيت يکي ديگر از قابليت‌هاي مهم چاپگر هاي کارت PVC است. لمينيت يک لايه شفاف و نازک است که به کمک پرينتر بر روي کارت PVC کشيده مي‌شود و براي محافظت از کارت و طول عمر بيشتر آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين قابليت تنها در بخشي از پرينتر ها وجود دارد و در برخي انواع ديگر که اين قابليت را ندارند شما بايد عمل کشيدن روکش لمينيت بر روي کارت ها را به صورت جداگانه انجام دهيد.
سازندگان
با توجه به کاربري خاص اين پرينتر ها ، شرکت هايي که در زمينه توليد پرينتر هاي چاپ PVC فعاليت مي کنند انگشت شمارند. فارگو (Fargo) ، زبرا (ZEBRA) ، مگي کارت (Magicard) و هايتي (HITI) از مطرح ترين برند ها در زمينه توليد پرينتر هاي PVC هستند.
قيمت
قيمت پرينتر هاي چاپ PVC به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله اين عوامل مي توان به نوع پرینتر ، کیفیت چاپ ، رنگ های چاپ ، شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت اين پرينتر ها بين 2 ميليون تومان تا 40 ميليون تومان است.
پيشنهاد مي کنيم پيش از خريد حتما ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين لازم است در هنگام خريد ، نوع استفاده خود از پرينتر را در نظر داشته باشيد. چنانچه از پرينتر براي مصارف معمولي و با حجم کاري کم استفاده مي کنيد ، نيازي نيست که حتما پرينتر هاي گران قيمت خريداري کنيد و پرينتر هاي معمولي نيز کار شما را راه مي اندازند.

[kkstarratings]