راهنمای خرید پودر و قرص ماشین ظرفشویی

[kkstarratings]

امروزه در اکثر خانه ها ماشین های ظرف شویی وجود دارد و بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از روش های سنتی ، از شیوه های مدرن شستشوی ظروف یعنی ماشین ظرفشویی استفاده کنند. برای استفاده مناسب و مفید از ماشین ظرفشویی باید بدانیم که چگونه ماشین ظرفشویی بهترین بازده را دارد. یکی از مواد اصلی که در ماشین ظرفشویی استفاده می شود و کیفیت کار ماشین ظرفشویی را مشخص می کند ، ماده شوینده آن است. پودر ، ژل و قرص رایج ترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی هستند که باید آشنایی لازم را با آنها داشته باشید. پودر ها از نظر قیمت به صرفه تر از قرص ها می باشند، اما باید توجه داشته باشید که یک پودر خوب و اصل بخرید و در خرید دقت لازم را داشته باشید چون پودر های تقلبی بسیار زیاد شده اند. اگر قیمت برایتان چندان مهم نیست و به کیفیت بهتر کار اهمیت می دهید توصیه می کنیم که از قرص استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی بیشتر مواد شوینده ماشین ظرفشویی ، راهنمای خرید این مواد را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی را دارید ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

-قرص
انواع مختلفی از قرص در بازار وجود دارد که عبارت اند از قرص کلاسیک ، قرص کوانتوم و قرص های همه کاره که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
از میان قرص ها، ما به شما خرید قرص کوانتوم را پیشنهاد می کنیم. به این دلیل که یکی از قدرتمند ترین قرص های موجود است و همچنین برای استفاده در آب های سخت نیز مناسب است و به راحتی ظروف را تمیز می کند و از لک ماندن بر روی ظروف بعد از شست و شو جلوگیری می کند.

استفاده از قرص همه کاره هم طرفداران مخصوص خود را دارد و تنها تفاوت اصلی آن با قرص کوانتوم در فناوری درخشش فوق العاده است که ویژگی منحصر به فرد کوانتوم محسوب میشود. فرمولاسیون قرص همه کاره به نحوی طراحی شده است که علاوه بر قرص کلاسیک حاوی نمک و جلادهنده نیز هست.
قرصها طوری طراحی و ساخته شده اند که عملیات شست و شو را بهتر کنند. اگرچه قرص ها طوری طراحی شده اند که در همه آب ها کارایی لازم را داشته باشند ، اما گاهی لازم است از یک قرص مناسب و به خصوص برای آب های سخت استفاده کرد. از دیگر مزیت های قرص ها می توان به این موضوع اشاره کرد که با قرص به راحتی می توان اندازه مواد شوینده (قرص) را اندازه گیری کرد و به مقدار مناسب استفاده کرد. یکی دیگر از خوبی های قرص این است که احتمال ریخته شدن بر روی زمین نسبت به پودر ها کمتر است.
2- پودر (نمک)
پودرهای ظرف شویی هم یکی از رایج ترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی به شمار می روند و مزایای های مخصوص خود را دارند. یکی از مزیت های پودر ها این است که مثل شونده های مایع نیازی به فشار بالای آب ندارند و با فشار کم آب هم از روی سطح ظرف پاک می شوند و ظرف را تمیز می کنند.
هنگام انتخاب محصولات مورد نیاز برای شستشو در ماشین ظرف شویی باید به این نکته توجه داشته باشید که محصول مورد نظر نباید بیش از حد لازم کف ایجاد کند. برخلاف محصولات مورد استفاده در شستشوی دستی ظروف این محصولات باید دارای قدرت كف كنندگی خیلی كمی باشند. كف ها قابلیت تمیز كردن ماشین را كاهش داده و باعث سرریز كردن آن می شوند، همچنین شوینده های مورد استفاده در ماشین ظرف شویی باید از تولید كف حاصل از مواد پروتئینی هم جلوگیری كنند

3- ژل
ژل های ظرفشویی یکی از جدید ترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی به شمار می روند که تا حد زیادی معایب قرص ها و پودر ها را ندارند. . این ژل ها معمولا به راحتی چربی ها و تکه های سوخته غذا را از بین می برند و نیازی به نمک و … ندارند.

مقادير و بسته هاي رايج هر محصول
انواع بسته بندی قرص
قرص ها در انواع بسته بندی 32 تایی ، 42 تایی ، 72 تایی و . . . در بازار موجود هستند که به معرفی بعضی از آنها می پردازیم :قرص ماشین ظرفشویی کوانتوم 72 تایی : از ویژگی های این قرص ها می توان به این موارد اشاره کرد که به علت ژله ای بودن ساختار آن و شست و شوی ملایم ، از هرگونه آسیب به ظرف های شما جلوگیری می کند و در سخت ترین آب و هوای کشور امتحان خود را به خوبی پس داده و پاک کنندگی مطمئنی دارد. قیمت این محصول حدود 72 هزار تومان ( هزار تومان به ازای هر قرص ) می باشد.
قرص ظرف شویی مدل All in 1 : بسته بندی این محصول به نحوی است که در هر بسته 42 عدد قرص وجود دارد ، قیمت این بسته بین 40 تا 50 هزار تومان می باشد.
انوع بسته بندی پودر
پودر ظرف شویی کلاسیک یک کیلویی: وزن این محصول یک کیلو گرم می باشد و قیمتی حدود30 هزار تومان نیز دارد .
پودر ظرفشویی با 900 گرمی : وزن این محصول 900 گرم می باشد و قیمتی تقریبی آن چیزی حدود 18 هزار تومان می باشد.
بسته بندی ژل : ژل های ماشین ظرفشویی معمولا در بسته های 500 میلی لیتری تا یک لیتری ( 1000 میلی لیتری ) به بازار عرضه می شوند.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي زيادي در زمينه توليد مواد شوینده ماشین ظرفشویی فعاليت مي کنند. مهم ترين شرکت هاي توليد کننده این مواد عبارتند از پاکر ، فینیش ، آ.ب.ث ، هوم کر، اکتیو ، کلارو ، پریل ، بوژنه ، تاژ ، ناتار ، لطیفه ، صحت ، لودویک ، ایدونا ، اوه و … که شرکت های پریل، فینیش و کلارو از محبوبیت زیادی بین استفاده کنندگان برخوردارند. بهتر است پس از استفاده از محصولات شرکت هاي مختلف و ارزيابي کيفيت آن ها، يکي از اين شرکت ها را برای استفاده دائم انتخاب کنيد.
پیشنهاد می کنیم مطالب گفته شده را با دقت بررسی کنید و پس از ارزیابی مزایا و معایب هر کدام از محصولات ، یکی از آن ها را برای استفاده انتخاب کنید.