راهنمای خرید کرم روز

[kkstarratings]

در طول روز پوست تحت استرس زیادی است. پوست در برابرهزاران آفات زیست محیطی، از جمله خورشید، باد، آلاینده و دود سیگار قرار دارد که همگی این موارد برای لطافت و شادابی پوست ضرردارند و میتوانند به نوبه خود آسیب هایی را به پوست صورت بزنند.
خیلی از افراد به شیوه های مختلفی از پوستشان مراقبت می کنند. بعضی از خانم ها فقط یک بار در طول روز صورتشان رو با شوینده می شویند و یک بار هم از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند. بعضی از خانم ها هم هستند که انواع و اقسام کرم های شب و روز و دور چشم و ضد آفتاب و… را روی میزشان ردیف می کنند و زمان بندی خاصی برای استفاده از آنها تعریف می کنند. که در هر صورت هدف همه این افراد در خصوص استفاده از این کرم ها داشتن پوستی سالم و شاداب عاری از هرگونه چین و چروک و لک و…. می باشد.
دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کرم روز را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کرم روز را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

در هنگام روز، صورت در برابر اشعه های UV که از خورشید می تابد به صورت مکرر قرار می گیرد ، آلودگی هوا زیاد است و تاثیرات مخربی روی پوست انسان دارد، استرس های محیطی که در آن هستیم بالا است، و ممکن است آرایش روی صورت خیلی از افراد همیشگی باشد. بنابراین کرم های روز در درجه اول با هدف محافظت و نگهداری از پوست تهیه و ساخته میشوند یعنی حاوی SPF برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، و چروک زودرس، آنتی اکسیدان، و مدای مثل کافئین هستند که باعث میشود پوست پر انرژی و سفت به نظر بیاید. کرم های روز معمولا به این منظور ساخته میشوند که زیر آرایش صورت قرار بگیرند و بتوانند در حضور آرایش در برابر نور خورشید و آلودگی ها از صورت محافظت کنند، به خاطر همین در ساختار فرمولشان چربی کمتری دارند و به راحتی جذب صورت میشوند تا صورت افراد در طول روز توانایی نفس کشیدن داشته باشد. در واقع صورت را برای یک آرایش تمیز و بدون چربی حاضر می کنند.
بعد از کرم روز، کرم مرطوب‌کننده و حدود 20 دقیقه بعد، کرم ضدآفتاب باید زده شود. بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند هیچ کرمی برای پوست موثر نیست مگر اینکه ممتد و با دقت مصرف شود در غیر این صورت هیچ کرمی با یک بار مصرف‌ معجزه نمی‌کند. یکی از روش‌های مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های روز و شب است .
پیش از تعریف کرم‌ روز و شب باید بگوییم که استفاده صرف این کرم‌ها بدون داشتن شیوه زندگی سالم نمی‌تواند مانع بروز آسیب‌ها و چروک پوست شود. کسی که به مصرف موادقندی زیاد، خوردن غذاهای چرب و شیرین، مصرف زیاد و بیش از حد شیر، سیگارکشیدن (به دلیل تنگی عروق و گردش ناکافی خون در پوست) و نوشیدن الکل که روی عروق و کبد تاثیرگذار است عادت دارد، زندگی‌اش پراسترس است و با بدخوابی و انجام ندادن فعالیت‌های جسمی و ورزش زندگی می‌کند و قصد تغییر این شیوه را ندارد، نباید انتظار داشته باشد کرم‌ها چین ‌و چروک زودرس پوست و زمینه‌های مستعد برای صدمه‌های پوستی را از بین ببرد. از طرفی قرارگیری مستمر در زیر نورآفتاب مهم‌ترین عامل پیری پوست است. ضمن اینکه می‌توانیم این علت‌ها را تا حدی تعدیل کنیم، می‌توانیم از کرم‌های محافظ نیز استفاده کنیم.

ترکیب و ساختار کرم های روز
کرم روشن کننده روز علاوه بر داشتن مواد روشن کننده که با مهار آنزیم تیروزیناز از تولید ملانین جلوگیری می نمایند، دارای فیلترهای محافظت کننده در برابر اشعه های UVA و UVB می باشد. این فیلترها از پوست در مقابل طیف گسترده ای از اشعه UV محافظت می نمایند و از تیرگی پوست در برابر تابش نور آفتاب و آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند. استفاده از فرم پایدار ویتامین C در این محصول، سبب می شود تا این فرآورده با مهار آنزیم تیروزیناز باعث روشن تر شدن رنگ پوست گردد و همچنین از اکسیداسیون مواد آلی درون سلول ها در پی تابش نور خورشید جلوگیری کند. علاوه بر این ها وجود مواد لایه بردار ملایم در این کرم سبب می شود تا با افزایش سرعت نوسازی پوست، روشن تر شدن رنگ پوست تسریع گردد. کرم روشن کننده روز با فرمول اختصاصی خود و با برخورداری از ذرات جلا دهنده که باعث انعکاس نور می شوند، جلوه ای روشن تر و درخشان تر به پوست شما می دهد.
مزایای کرم روز

روشن کننده پوست صورت همراه با خاصیت ضد آفتاب
کاهش رنگدانه سازی پوست و جلوگیری از ایجاد لک های جدید
دارای فاکتور محافظتی SPF 30 جهت پیشگیری از تیرگی پوست ناشی از آفتاب
حاوی آنتی اکسیدان جهت محافظت از پوست در برابر آفتاب و عوامل مخرب محیطی

شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کرم روز فعاليت مي کنند. هر کدام از شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و محبوبيتي بين مصرف کنندگان يافته اند. ماي ، مورد ، بي يلندا ، سانوسان، بروژوآ، کاتريس، آردن، کاپريس ، السينا ، سي گل، دالگون، نيوآ، سينره، لورآل ، هيدرودرم ، درمدن، گينو ، ميس آدن ، ماليبو ، شون ، پيوردرم ، لنسور ، نوکس، مدلين، سان سيف ، نيودرم ، ثمين، بي واي اس، ليراک، مديسان، کويوي ، آرکايا، پريم، درمالين ، جانا، آندريا، الارو، کاندنس، مولينا، ردوان، سان سنس، ساج، پايوت، داو،آرپي ، نوروا، ديترون، آدرا، امبرا ، کريستال، سان وي، پريکاتن و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کرم روز هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کرم روز موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کرم روز ، کيفيت ساخت، شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت کرم روز در بازار ايران بين 30 هزار تومان تا 500 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد. با توجه به اينکه کرم ها موادي هستند که مستقيما در سلامت پوست شما موثرند ، از خريد کرم هاي غير بهداشتي و غير استاندارد خودداري کنيد. زيرا استفاده از برخي از کرم هاي غير استاندارد مي تواند ضربات جبران ناپذيري را به پوست شما وارد کند.