راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

[kkstarratings]

دراینکه نورخورشید و اشعه فرابنفش آن بیشترین تاثیر را درپیری زودرس پوست دارد شکی نیست. این تاثیر را در انواع چین وچروکها ، لکها ، افتادگی پوست ، کک ومک ، کاهش قدرت دفاعی پوست، سرطان پوست و … می توان دید. برای پیشگیری از این اثرات زیان آورباید از نورآفتاب پرهیزکرده و از ضدآفتاب استفاده کنید.
ضدآفتاب ماده ای است که برروی سطح پوست قرارداده می شود تا پوست را در برابر اثرات مضر نورآفتاب محافظت کند. این ماده با فرمولاسیون های مختلفی تهیه و عرضه شده است و اگر به درستی مصرف شود می تواندتاحدزیادی مانع اشعه فرابنفش آفتاب و اثرات منفی آن برپوست گردد. ضدآفتاب برای این نیست که آن را برروی پوست خود مالیده و ساعت ها بدن خود را درمعرض نورخورشید قراردهید تا برنزه شوید. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کرم ضد آفتاب را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کرم ضد آفتاب را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

استـفـاده از ضد آفتاب ها به معـنی ایـمـنی 100% نـیـست و باید سایر موارد محافظتی را رعایت نمود. استفاده از ضد آفتاب نه تنها اثرات سوء برای پوست ندارد بلکه مفید نیز هست ولی انتخاب نوع و مارک ضدآفتاب و درجه محافظتی برای هر پوستی و منطقه ای بسیار مهم است. ضدآفتاب خوب باید بتواند هردونوع اشعه فرابنفش یعنی نوع آ و نوع بی را بلوک کند ودرعین حال از نظر زیبایی ظاهری قابل قبول. ازدیگر ویژگی های یک ضدآفتاب خوب ، دوام اثر آن و مقاومت دربرابر آب و تعریق است. برای رسیدن به این اهداف ، شرکتهای سازنده ضدآفتاب معمولا از ترکیبی از مواد گوناگون استفاده می کنند. این مواد را می توان به دودسته تقسیم کرد: ضدآفتاب های فیزیکی که با منعکس کردن و پخش کردن اشعه فرابنفش عمل می کنند ، و ضدآفتاب های شیمیایی که اشعه فرابنفش را جذب می کنند.
فواید استفاده از ضد آفتاب ها
ضدآفتاب باید به تمام نقاط باز بدن ماسیده شود. به خصوص صورت، گوش ها، گردن قسمت های فوقانی سینه ، پشت دست ها، قسمت های بدون موی سر در مردان. پس از غوطه ورشدن در آب مجدداً باید از ضدآفتاب استفاده کرد. به دنبال ورزش و فعالیت های بدنی که تعریق بدن سبب پاک شدن ضدآفتاب می گردد باید دفعات استفاده از این فرآورده را افزایش داد. ایده آل است که حدود 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضدآفتاب استفاده شود تا زمان لازم برای نفوذ ماده به درون لایه کراتینی پوست فراهم باشد. بینی بیشتر از همه در معرض نور آفتاب است و خطر بالایی برای ایجاد آسیب های خورشیدی در آن وجود دارد ، پس باید بیشتر به وسیله ی ضد آفتاب محافظت شود.
1-جلوگیری از رسیدن اشعه های خورشید: این اشعه ها بسیار برای پوست مضر هستند و هر دو باعث چین و چروک صورت و آوردن لکه های قهوه ای مایل به زرد می شوند. ضد آفتاب ها به عنوان یک دیواره ی محافظ عمل می کنند و از رسیدن این اشعه ها به پوست جلوگیری می کنند .
2-محافظت از پوست حتی در زیر آب: کرم های ضد آفتاب هم چنین مقاومت زیادی در برابر آب دارند و کمک بزرگی می باشند تا ما بدون نگرانی به شنا کردن خود بپردازیم .و این کرم ها می توانند بر روی تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرند و هیچ گونه محدودیتی نیز برای استفاده ندارند .
3-حفاظت از سطوح بازتابنده: اشعه خورشید بر روی سطوح منعکس می شود و این اشعه های منعکس شده بسیار خطرناک هستند مانند بازتابش نور بر روی شن و ماسه ،برف و آب .و باعث می شود دمای این سطوح بسیار بالا رود و با قرار گرفتن بدن بر روی آن ها خطر ابتلا به سرطان بسیار بالا می رود . پس برای حفاظت پوست خود در برابر این اشعه ها می توانید از کرم های ضد آفتاب استقاده کنید .

شرایط استفاده از ضدآفتاب ها
1- فاصله بین ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر
2- زندگی در مناطق آفتابی و مرتفع
3- در زمان فعالیت های ورزشی در ارتفاع و یا در مجاورت دریا یا برف مثل کوهنوردی اسکی ، شنا و…
4- در افراد سفید پوست
5- در نواحی باز بدن مثلا هنگام شنا در سواحل دریا
6- هنگام پوشیدن لباس های نایلونی و خیس
نکات استفاده از ضدآفتاب ها
1- تجدید هر دو ساعت یکبار
2- تجدید ضد آفتاب پس از شستشو و تعریق
3- استعمال ضد آفتاب نیم ساعت نیم ساعت قبل از قرارگیری در معرض آفتاب
4- ممنوعیت مصرف ضد آفتاب در سنین زیر 6 ماه و در زنان باردار
5- باتوجه به اینکه ضد آفتاب ایمنی 100 درصد در برابر اشعه ماورای بنفش ایجاد نمی کند ، لذا استفاده از کلاه ، سایه بان و یا چتر جهت محافظت از پوست ضروری است
نهایتا اینکه بمنظور بهرمندی از مزایای نور خورشید در جهت تولید مقادیر مورد نیاز VitDفعال ، قرارگیری 15 دقیقه در معرض نور ملایم خورشد بصورت روزانه برای پوست مفید است.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کرم ضد آفتاب فعاليت مي کنند. هر کدام از شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و محبوبيتي بين مصرف کنندگان يافته اند. ماي ، مورد ، بي يلندا ، سانوسان، بروژوآ، کاتريس، آردن، کاپريس ، السينا ، سي گل، دالگون، نيوآ، سينره، لورآل ، هيدرودرم ، درمدن، گينو ، ميس آدن ، ماليبو ، شون ، پيوردرم ، لنسور ، نوکس، مدلين، سان سيف ، نيودرم ، ثمين، بي واي اس، ليراک، مديسان، کويوي ، آرکايا، پريم، درمالين ، جانا، آندريا، الارو، کاندنس، مولينا، ردوان، سان سنس، ساج، پايوت، داو،آرپي ، نوروا، ديترون، آدرا، امبرا ، کريستال، سان وي، پريکاتن و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کرم های ضد آفتاب موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کرم ضد آفتاب ، کيفيت ساخت، شرکت سازنده و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت کرم ضد آفتاب در بازار ايران بين 20 هزار تومان تا 800 هزار تومان است.
سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد. با توجه به اينکه کرم ها موادي هستند که مستقيما در سلامت پوست شما موثرند ، از خريد کرم هاي ضد آفتاب غير بهداشتي و غير استاندارد خودداري کنيد. زيرا استفاده از برخي از کرم هاي غير استاندارد مي تواند ضربات جبران ناپذيري را به پوست شما وارد کند.