راهنمای خرید کیسه آب گرم

کیسه آب گرم در واقع یک محفظه در دار است و با آب گرم پر می شود و برای گرم کردن قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. کیسه آب گرم برای افرادی که دچار گرفتگی عضلات می شوند بسیار مناسب است و باعث می شود بسیاری از درد های عضلانی را پیش از مراجعه به پزشک خودتان برطرف کنید. گرفتگی عضلات در واقع به انقباضات غیر ارادی، ممتد، ناگهانی عضلات گفته می شود.. کیسه های آب گرم و سرد خصوصیت های مخصوص خود را دارند که باید با خواص هر کدام از آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید به خوبی از این نوع وسایل درمانی استفاده کنید. از عملکرد های کیسه آب گرم میتوان این موارد را بیان کرد: 1- ایجاد حس آسایش و راحتی 2- التیام بخشیدن به درد های عضلات شما 3- ایجاد گرمایی ملایم و مطبوع به صورت موضعی. امروزه با توجه به هزینه های بالای حامل های انرژی مثل برق و گاز و … داشتن کیسه های آب گرم می توانند با نگه داشتن طولانی گرمای آب بدن شما را نیز گرم نگه دارند. همچنین میتوانند به عنوان تشک های حرارتی مورد استفاده قرار گیرند. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کیسه آب گرم را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کیسه آب گرم را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

مزایای استفاده از کیسه آب گرم
در ادامه می خواهیم مزایای کیسه های آّب گرم را بررسی کنیم …
1 – قابل حمل بودن : از خصوصیات خوب این وسیله اندازه کوچک آن است. کیسه های کوچک آب گرم به راحتی حتی در کیف های شما جای می گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند ، در مسافرت ها که معمولا زمان زیادی را در ماشین یا …. می گذرانید می توانید از کیسه های آب گرم به راحتی و در هر مکانی استفاده کنید . این کیسه ها بسیار ضخیم هستند و شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که زمانی که آن را در رخت خواب خود قرار می دهید و روی آن می خوابید هیچگونه پارگی یا ترکیدگی در آن ایجاد نشود.
2 – رهایی از درد مفاصل:همانطور که پیش از این نیز گفتیم، این نوع کیسه ها برای افرادی که همیشه با درد مفاصل دست و پنجه نرم می کنند بسیار مفید است و کمک بسیار خوبی به این افراد است. این وسیله برای درد گردن و عضلات گرفته و به خصوص برای ورزشکاران بسیار مفید است ، کیسه آب گرم را می توانید بدون نگرانی بری تنش عضلانی ، درد معده ، گرفتگی و آرتروز نیز استفاده کنید .
3 – تسکین درد قاعدگی : در زمان قاعدگی ممکن است شما درد زیادی را متحمل شوید، با داشتن کیسه آب گرم و دراز کشیدن بر روی آن به مدت بیست دقیقه احساس خوبی به دست می آورید و درد کمتری را احساس می کنید.
4 – کمک به هضم غذا : کیسه آب گرم بعد از یک وعده کامل غذا می تواند به هضم آن کمک کند . یک ربع تا نیم ساعت بعد از غذا دراز بکشید و کیسه آب گرم را روی شکم خود قرار دهید.

گنجایش
گنجایش یا ظرفیت را می توان از مهمترین ویژگی های کیسه های آب گرم به شمار آورد. مشخص است که هرچه ظرفیت کیسه های آب گرم بیشتر باشد ، گرمای بیشتری را نیز می تواند در خود ذخیره کند. این کیسه ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند. ظرفیت کیسه های آب گرم بر حسب میلی لیتر بیان می شود. (هر 1000 میلی لیتر برابر با 1 لیتر است. در نظر داشته باشید که حجم بالاتر به معنی ابعاد بزرگتر نیز هست که حمل و نقل کیسه را سخت تر می کند. شما می توانید کیسه آب گرم با ظرفیت مورد نیاز خود را خریداری و از آن استفاده کنید.
کیسه های آب گرم طرح دار
امروزه کیسه های آب گرم را در شکل های مختلفی می سازند. برخی از این کیسه ها دارای شکل ها و طرح های زیبایی هستند و شما می توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن ها را تهیه کنید.
جنس کیسه های آب گرم
کیسه های آب گرم را معمولا از جنس موادی مانند پلاستیک ، RUBBER و PVC می سازند. البته کیفیت کیسه های آب گرم تا حد زیادی به شرکت سازنده آن ها بستگی دارد. همچنین برخی از کیسه های آب گرم دارای روکشهای بافتنی و پارچه ای هستند که زیبایی خاصی به آن ها می بخشد.
شرکت هاي سازنده
شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کیسه های آب گرم فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها محصولاتي را توليد و روانه بازار کرده اند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. آتروپات ،پیک سلوشن ، ال پی ، امسیگ، زیکلاس ، بی ام پی ، وارم کینگ و … از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کیسه های آب گرم هستند.
قيمت
عوامل مختلفي در تعيين قيمت کیسه های آب گرم موثرند. از جمله اين عوامل مي توان به نوع کیسه ، شرکت سازنده ، ظرفیت ، جنس و … اشاره کرد. به طور کلي قيمت کیسه آب گرم در بازار ايران بين 10 هزار تومان تا 100 هزار تومان است.
هرچند که این وسایل قیمت زیادی ندارند اما سعي کنيد حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد. همچنين مواردي که در اين مقاله گفته شد را مورد توجه قرار دهيد تا به انتخابي درست برسيد.